Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Trådlöst som funkar men ändå inte!


karkan

Rekommendera Poster

 

Fick en nätverksadapter av en vän som funkade utmärkt tills för nån vecka sen. Den är aktiverad och hittar och loggas in på rätt trådlöst nätverk, men meddelar att "no association with access point" så trots att det funkar går det inte att använda. Försökte kolla och förnya ipadressen, den står nu som 0.0.0.0. typ och när jag försöker förnya den säger den

"Ingen åtgärd kan utföras på anslutning till lokalt nätver medan mediet är frånkopplat.

Ett fel uppstod när gränssnittet Trådlös nätverksanslutning skulle förnyas: Det går inte att hitta filen"

 

Jag undrar, vilken fil? Vad bör jag göra? Använder alltså inte lokalt nätverk utan trådlöst... Tacksam för hjälp!

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 veckor senare...

Jag har fått ett liknande problem som jag inte verkar kunna lösa. Gjorde en sytemåterställning idag. Ångrar mig lite nu eftersom jag inte får mitt trådlösa internet att fungera. Har testat det mesta så jag börjar bli desperat.

har 2 andra datorer här hemma, en laptop med trådlöst och en stationär med sladd. de båda fungerar såklart perfekt som de alltid gjort så nånting är det som hände när jag startade om datorn. mediet frånkopplat och ip-adressen verkar inte komma fram från min "belkin" router. kör på bredbandsbolaget.

Har alltså testat att förnya i cmd vilket inte fungerar eftersom det står att den inte får kontakt med dhcp-servern.

Kan de vara några uppdateringar eller inställningar som ändrats eller saknas? Vore ytterst tacksam om någon kunde hjälpa mig. :)

 

ps. har en HP pavilion, windows xp med sp 2. Norton och windowsbrandväggen är inaktiverade.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...