Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

DVD-bränning av stor fil


cezone

Rekommendera Poster

Hej!

 

Jag försöker bränna en fil med 4,37 GB (4 698 669 056 byte), men det går inte att bränna. Jag får då meddelande:

"Your project layout contains a file larger than 4GBs. The current file system does not support file sizes lager than 4 GBs.

Do you want to delete it from the project and continue recording?"

 

Jag valde ja första gången och "förstörde en DVD-skiva. Dock med ca 650 kb försvunnet och en skiva som inte går att bränna på mer...

 

Är filen för stor för att bränna? Jag vet att filen är precis så stor för en dvd enligt RAR-filens packning. Men enligt vad jag erfar så ska det gå ändå. Men samtidigt förstår jag att VOB-filer är sällan större än 1,2 gb stora och en dvd-film är ju över 4 gb stor. Men det delas upp i flera små-filer. Ska man göra så även när man packar filer till data-dvd?

 

Hoppas på svar....

 

MVH

Christer Eklund

 

[bild bifogad 2008-12-03 18:56:58 av cezone]

[inlägget ändrat 2008-12-03 18:57:49 av cezone]

1104037_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Det är INTE hårdisken jag syftar på, utan DVD-skivan.

Själv kör jag NTFS rakt igenom hela systemet och har Windows XP Pro!

 

MVH

Christer E

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

fine, jag reagerade bara på "The current file system does not support file sizes lager than 4 GBs" :)

 

EDIT: I lagringssammanhang används väl förresten inte 1.024 utan 1.000 som faktor vilket kanske gör att dina 4 698 669 056 byte är precis på snöret... lite plats lär behövas för att bränna strukturer och info också

 

[inlägget ändrat 2008-12-03 19:31:20 av 2Many2]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

> Your project layout contains a file larger than 4GBs. The current

> file system does not support file sizes lager than 4 GBs.

 

Vad kör du för filsystem nu? (På dvd:n alltså, inte hårddisken). Du borde nog byta till UDF.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

När jag bränner en dvd-skiva så bränner jag den rakt av utan nått som hellst format. Det sköter Roxio Media Creator automatiskt. Ser inte om det är UDF eller nått annat. Förrän skivan är bränd. Jag kollade på en annan standrard-bränd skiva och bränd från samma program: UDF-format!

 

Så jag anar mina misstankar...

 

/Christer E

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...