Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Kontakthantering gmail


perb

Rekommendera Poster

Såhär säger gmail:

 

"E-postadresser läggs automatiskt till i din kontaktlista varje gång du använder funktionerna Svara, Svara alla eller Vidarebefordra för att skicka meddelanden till adresser som du inte har sparat tidigare i kontaktlistan. Varje gång du avmarkerar ett meddelande som Skräppost uppdateras automatiskt kontaktlistan så att du tar emot framtida meddelanden från denna avsändare i inkorgen. "

 

Hos mig fungerar inte detta? Jag har nu letat efter ett sätt att manuellt lägga in adresser på. Hittar inget, ja förutom att öppna kontakter och skriva in adressen, men jag menar att jag skall kunna skicka över adresser till kontakter från det mail jag fått. (Rätt rörigt, hoppas någon begriper och vet.)

 

Dessutom:

När jag raderar en kontakt försvinner den i Kontakter, bra. Mindre bra är att när jag skriver ett mail så dyker den kontakten upp igen när jag skall lägga in adresser. Dvs, jag börjar skriva in namnet och listan dyker upp, min raderade kontakt finns med där?

När jag sedan försöker lägga in den adressen på nytt i Kontakter får jag ett felmeddelande, "adressen finns redan".

 

Lite irriterad och mycket förvirrad, som vanligt....

 

Har sökt efter ett svenskt användarforum men inte hittat det heller, så jag provar med, alltid lika eminenta Eforum och håller tummen.

 

Per

 

 

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...