Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Fel vid brännig av DVD-R


doktorD

Rekommendera Poster

Hej! Har testat att bränna en vanlig data-DVD med divxfilmer ett flertal gånger, men fått samma felmeddelande:

 

-Caching of files started

-Cache writing successful.

-Caching of files completed

-Burn process started at 1x (1 385 KB/s)

-Illegal disc:

E: _NEC DVD+-RW ND-6650A

-Could not perform start of Disc-at-once

-Burn process failed at 1x (1 385 KB/s)

 

Använder Nero 7. Skulle vara hjärtligt tacksam för hjälp.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad använder du för medium?

Skiva alltså?

 

Långt från säker men "Illegal disc" låter ju som en bra början att utgå från..

[inlägget ändrat 2008-11-29 15:53:52 av Mikael63]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

av den billigare sorten? Kan ibland hjälpa att uppgradera brännarens firmware för att få den mindre kräsen på disk; å andra sidan... så himla dyra är inte kvalitetsskivor

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

finns ju ett antal märken som lär vara betydligt bättre än "noname"; Verbatim, Fuji, TDK, Memorex etc.

 

Om du tänker bränna ut en massa film etc. och inte prompt måste ha allting på en egens skiva kan det ju vara en idé att ha några dvd-rw skivor av god kvalitet. Ut med filmen på en sån, titta, bedöm... var den bra nog för att hedras med en utbränning på dvd :)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för alla svar! Hade en gammal DVD-RW skiva där jag tog bort gamla filmer och brände de nya:) Ska nog testa det där firmware upgrade också.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, det gör det....men ska göra allt för att de 10 dvd-r skivorna inte behöver stå oanvända i onödan:P

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ho ho... enjoy :)

Själv slängde jag en gång en hel 100-trave med skivor. Iofs på golvet i affären där jag köpt dom och talade om för såväl anställda som närvarande kunder att jag ville ha pengarna tillbaka. Det fick jag, fort...

 

Var så dålig beläggning att det snudd på räckte att andas på skivorna så flagnade den av, helt undermåliga. Men billiga, medges

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha....Har redan försökt lämna tillbaka andra skivor som jag köpt från samma affär...men de togs inte emot i bruten förpackning:(

 

Btw: Måste jag testa alla de där versionerna på firmware-sidan??

 

 

 

[inlägget ändrat 2008-11-29 21:29:31 av ChrisDi]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

skillnaden mellan dig och mig då, jag återvänder aldrig till affärer som inte godtar reklamationer av undermåliga produkter :)

 

Nä. Verkar inte finnas nån officiell update till just din spelare

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok...Men alltså detta är ingen särskild "dator-affär" lr nåt sånt, köpte skivorna på överskottsbolaget...haha:D

 

Men får väl ge dem till nån annan i så fall som kan ha användning av dem, tack för hjälpen

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Japp, detta är sista gången jag köper ett sådant "risk"-märke

 

[inlägget ändrat 2008-11-29 21:44:57 av ChrisDi]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ÖB duger så länge man inte kommer till teknik/elektronik-prylarna...de första skivorna därifrån gick dock hur bra som helst....skulle ha hållit mig till dem.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

men den är inte särskilt ny... inte ens säker på att den är rätt. Finns ju en hel klase med firmware till den, olika för olika oem etc etc. Försiktighet tillrådes

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var den jag testade som inte funka, "target xxxxx not found" ;)

 

Konstigt. Jag laddar ner den utan problem. Det är en rar-fil på 552kb.

Har du nån mail@dress så kan jag posta den?

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...