Just nu i M3-nätverket
Jump to content

XVGA, SVGA.

Dzemo

Recommended Posts

(Osäker på forumet så flytta gärna tråden om den ligger i fel forum)

Det är så att jag har en dator med ett ATI Radeon 2400 Pro och då jag tänkte koppla det till min 37" LCD från Toshiba, Regza heter modellen med VGA kabel (Har inte inhandlat någon HDMI kabel ännu, ska göra det i dagarna) men jag tänkte att jag kunde försöka med VGA kabeln. Notera även att det bara är 37":an som är kopplad till datorn, ingen annan skärm (Min vanliga dator skärm är en 22" från Acer)

Vid uppstart av datorn (kopplad till Tv:n) så ser jag både BIOS-skärmen och när Vista laddas in (I det övre-högra hörnet så står det "*VGA". * = S, X, varierar från gång till gång) men när själva inloggningsrutan ska komma så börjar hela skärmen blinka och så håller den på. I det högra hörnet står det då "XVGA" men som sagt så blinkar skärmen.

Startar jag datorn i felsäkertläge så kommer jag in utan problem (då står det SVGA i högra hörnet) , tänkte kolla felsäkertläge för jag tänkte att de kanske var någon inställ. man skulle göra under bildskärmsinställningar men problemet är att det inte laddas några drivrutiner för mitt grafikkort i felsäkertläge. Så där försvann den idéen.

Så, min fråga är väl mest om det ens går med en VGA kabel (nu var det bara för test-skull, inte något som jag ska ha på heltid, självklart blir det en HDMI kabel senare) eller måste man köra med en HDMI kabel? Minns att det fungerade fint med en VGA kabel med min bärbara men då utökade jag bara skrivbordet.

Man antar ju att det ska fungera eftersom det är en VGA anslutning på Tv:n, vad skulle den annars finnas där för?

[Edit: Stavfel.]

[inlägget ändrat 2008-11-28 23:39:52 av Dzemo]

Eftersom Felsäkert läge fungerar med 37:an skulle jag nog bara avinstallera grafikkortet inne i det läget, starta om till normalläget och tanka uppdaterad drivare för kortet och installera det på nytt. För det är antagligen bara grafikdrivaren som spökar för dig nu.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...