Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Konstig bild.

poey

Recommended Posts

Jag får en massa flimmer på min skärm/ en lcd.

Jag har nyligen installerat om allt i datan men när jag ska installera videostyrenhet så hänger skärmen sig och det kommer fram en ruta där det står "no signal", men annars funkar bilden fast det är en massa flimmer på den.

Jag tror att mitt grafik kort är sönder men vill ändå fråga några experter=)

Vad tror ni, går det att fixa eller ska jag köpa ett nytt grafik kort.

Vad rekomenderar ni i så fall.

Jag spelar inte så mycket på datan, ibland bara.

Jag har pci-e!

Tack på förhand för all hjälp.

-

Tråden flyttad till Grafikkort

//gästen - Moderator för Bildskärmar

[inlägget ändrat 2008-11-28 08:41:38 av //gästen]

Det låter som att det kan vara inställt för hög uppdateringsfrekvens. Ställ ner den till 60Hz och se ifall flimret samt "no signal" försvinner.

den är på 60 hz.

bilden blir bra när jag installerar videostyrenheten med det är då datan nästan kraschar.....bilden blinkar från bra till svart helatiden och det är då det kommer meddelandet "no signal"

Men om jag startar om datan i felsäkert läge och avinstallerar drivrutinen för videostyrenhet så funkar det igen men bilden är flimmrig,

jag har även dragit ner maskinvaruaccelrationen till det minsta annars flimmrar det efter musen när jag drar den över skärmen.

så jag tror mitt grafikkort e kasst. =(

[inlägget ändrat 2008-11-28 10:24:20 av poey]

Jag kan konsten att glömma bort trådar så därför har jag inte svarat mer här... :-P Men det är iaf inte säkert att ditt grafikkort är problemet utan jag ser det som mycket möjligt att det istället är nätaggregatet som har gett upp. Utan drivare fungerar det uppenbarligen men då "används inte" kortet heller och drar således "ingen" ström. Så med drivaren och kortet ska varva igång så kan detta dra ner nätagget på knä...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...