Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Secunia Software Inspector och Adobe??

storm82

Recommended Posts

jag körde Secunia Software Inspector och fick veta att Adobe flash player 9.x kan vara en ingång för hot

jag kan dock inte ladda ner patch, uppdateringar genom secunia (jag klickar det kommer en ruta och jag installerar men sen när jag kör secunia igen så klagar den igen på dessa programfiler)

på "Lägg till och ta bort program" hittar jag inget Adobe flash player 9.x ( bara adobe flash 10 activeX och adobe reader 9)

Adobe Air lär vara något extra som kommer med om man inte ser till att avbocka saker vid nedladdning och/eller installation. Se om du har något med Adobe Air i Lägg till eller ta bort program, ta bort i så fall, och annars så byt namn på filen så kommer den inte att användas.

Adobe® AIR™ är en plattformsövergripande runtime med vilken utvecklare kan använda välkända webbstandarder som HTML, Ajax, Adobe Flash® och Adobe Flex® för att skapa RIA-program. Med Adobe AIR kan man använda den kunskap och de verktyg man redan har till att bygga övertygande, grafiskt komplexa applikationer där de lokala resurserna kombineras med webbens räckvidd.

Varför nu Adobe anser att dom behöver trycka ut den till de som bara vill ha Reader kan man ju grubbla över... HotAir® ??

[inlägget ändrat 2008-11-29 20:02:18 av 2Many2]

Jag håller med, mycket underligt. Det är nog få personer som behöver Adobe Air, och även till Adobe Reader så finns det ju bra och betydligt snabbare alternativ.

Aha... som den var en gång i tiden innan den (precis som Nero) tappade kollen på vad folk ville ha den till och svällde groteskt?

Förslag till kompaktare program än Reader mottages med tacksamhet :)

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...