Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Administratonssida för databas


edvin

Rekommendera Poster

Hej!

 

Jag har skapat en databas för nyheter till en hemsida. Nu är det så att jag vill kunna lägga in nyheter på hemsidan men jag vill inte att administrationssisdan ligger på servern så att jag måste lösenordsskydda den.

 

Kan jag göra en administrationssida som ansluter till databasen från den lokala datorn?

 

Jag hoppas att någon kan hjälpa mig med detta. Alternativet är att använda en lösenords sida till administrationssidan på servern. Men jag vet inte hur jag skall göra denna. Är det någon som kan hjälpa mig. Vore väldigt tacksam.

 

Mvh

Edvin

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Jag skulle säga ja, men under förutsättningen att du har en fungerande webmiljö på den lokala datorn. Och då är det väl lättare med en program som ansluter direkt till databasen och att du skapar en nyhet via det?!

Är det din server och du kan tänka dig en lite quick and dirty lösning så finns ju phpmyadmin(för mysql) och liknande för att hantera databasen via webben.

Nu sitter jag inte och håller stenkoll, men det var längesedan jag läste om en kritisk lucka i just phpmyadmin...

 

-----------

// dexter

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...