Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Jag har gilitig Product Key, kan jag ladda hem Vista på nätet?


erikskywalker

Rekommendera Poster

erikskywalker

Hej!

Jag har precis köpt en beg.dator där tidigare ägare installerat XP. Datorn lev. med Vista och har en giltig produktnyckel men dock ingen skiva med. Det ska gå att ladda hem på nätet hävdar säljare, antingen på Fujitsu-Siemens sida eller på Microsoft's. Hur gör jag? Jag hittar inget vettigt alls!

 

Tacksam för all hjälp!!

mvh Erik

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med risk för att mitt inlägg raderas av någon moralpolis.

 

Varför krångla när det dräller av kopior att hämta hem? Både xp och vista som fungerar fullt ut utan några som helst problem? Aktiverade och reggade från start.

 

Krångla inte.

 

Tänkte lägga torrentlänken här för en finfin vista på svenska men då får väl moralpolisen hjärtattack. :)

 

Bosse

http://bosse.bloggar.nu

 

[inlägget ändrat 2008-11-27 21:55:11 av Bosse-i-skogen]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag struntar i vad du gör med dina länkar, själv har jag aldrig sett nån fix som gör att vare sig XP eller Vista i piratversion överlever mer än nån uppdatering eller två

 

[inlägget ändrat 2008-11-27 21:59:46 av 2Many2]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag struntar i vad du gör med dina länkar, själv har jag aldrig sett nån fix som gör att vare sig XP eller Vista i piratversion överlever mer än nån uppgradering eller två

 

Då var det nog ett tag sedan du kollade. Hela detta med originalkopior gör att om man ändrar hårdvaran så känns det som om man ska stå med mössan i hand och per telefon be om att man ska få fortsätta använda sitt redan köpta operativsystem.

 

Moralen är inte lika hög hos mig som hos en del när det gäller operativsystem. :)

 

Bosse

http://bosse.bloggar.nu

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det var det säkert, själv har jag iofs aldrig haft problem med att ändra min hårdvara och få operativet att fortsätta fungera

 

Men om du säger att WGA är knäckt för gott så tror jag tills vidare på det :)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

erikskywalker

Jag har alltid kört med piratgrejer förut men nu när jag betalat för skiten på riktigt så måste jag ju utnyttja det!

Så gärna tips på var jag kan hitta det, OM jag kan hitta det vill säga!

Tack för dom andra tipsen Bosse..;)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ni kanske kan ta det via email?

Eller PM.

 

Visst ja, vi har inte fått den funktionen ännu. :)

 

 

 

 

[inlägget ändrat 2008-11-29 15:44:15 av Maratonmannen]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför krångla när det dräller av kopior att hämta hem? Både xp och vista som fungerar fullt ut utan några som helst problem? Aktiverade och reggade från start.

Men många av dessa är då dock inte godkända enligt licensreglerna, det är väl den stora skillnaden.

Men vist kan man/får man ladda hem en kopia på sitt system om man har en giltig produktnyckel som passar, men man ska då ha i åtanke att risken finns alltid att man inte vet helt säkert vad man får hem till datorn, speciellt om man tankar från någon torrentsida eller så.

 

 

//gästen

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Datorn lev. med Vista och har en giltig produktnyckel men dock ingen skiva med.

Knappa in din giltiga produktnyckel, så får du veta om den berättigar till den senaste versionen av Windows Vista. Om ja, får du Vista med SP1 inkluderat till en frakt- och expeditionskostnad. Har gjort detta själv och betalade 224 SEK för Vista Ultimate 32- och 64-bitars, alltså 2 DVD:s.

 

http://www.microsoft.com/windowsvista/1033/ordermedia/default.mspx

 

 

 

 

[inlägget ändrat 2008-11-29 15:21:38 av Maratonmannen]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...