Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Hamachi

Mr.Corleone

Recommended Posts

Hej!

Jag kör hamachi mellan två Vista datorer. går hur snabbt som helst, 2,8 Mb/s.

Men om jag försöker mellan en vista och en XP så går det segt som bara den. Är det någon som har en lösning på denna?

Stefan Eklinder

...eller så beror det kanske på att problembeskrivningen är för kortfattad. Jag förstår inte riktigt var problemet är i alla fall. Sedan har jag flera trådar där jag snackar med mig själv känns det som trots en utvecklande problembeskrivning.

Något man får leva med att ingen har en lösning på problemet. Frustrerande visst. Provsök på Google, så hittar du säkert forum där du hittar lösningen.

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

"Man kan inte kämpa ihjäl en skugga, den dödar man med ljus."

- Sigfrid Siwertz.

Inte för att jag någonsin skulle köra Hamachi för ngt annat än gaming - men för att verkligen se om det är den som strular så kan du ju tex köra en FTP-överföring mellan klienterna.

Ursäkta, är nog bäst för mig att läsa vad jag har skrivit innan jag gör inlägget :) Det blir lätt så när man surfar på småtimmarna.

Skall förtydliga!

När jag använder hamachi för att överföra data mellan mina kompisar så går det fin fint att överföra data mellan två vista datorer men inte mellan en vista och en Xp-dator. Jag får kontakt och så men självaste överföringen går segt som fan.

Vad skulle ni använda istället för enkel överföring av media/data mellan era vänner?

Jag trodde hamachi skulle vara ett ypperligt sätt men kanske inte.

som Joe säger, testa ftp så ser nu ju om nåt är mysko med den felande datorn

EDIT: vad får den för upload med Bredbandskollen i "normal" internetkoppling, vpn-inställningar (protokoll etc)

[inlägget ändrat 2008-12-01 10:08:29 av 2Many2]

Vad skulle ni använda istället för enkel överföring av media/data mellan era vänner?

Jag trodde hamachi skulle vara ett ypperligt sätt men kanske inte.

Så länge man är medveten om att säkerheten i H vilar på/via en tredje part, så är det väl OK att köra så. Att jämställa det med trad point-to-point IPSEC VPN kan man inte göra.

samma sida av internet?

XP uppkopplingen är det inge fel på 24Mbit

Download ja. Om du flyttar filer så är det ju upload ur ena partens "synvinkel" och sannolikt en begränsande faktor vid tex ADSL.

men har du 2 datorer som sitter i samma hus, i samma router så finns det egentligen ingen andledning att andända hamachi till varken spel eller fildelning, dela ut dina hårdiskar på dina datoret så borde det enkelt gå att komma åt dem från andra datorer i ditt nätverk.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...