Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Fallout 3 – köp inte...


RN

Rekommendera Poster

...åtminstone inte innan Bethesda gör nånting åt buggarna som onekligen kan göra spelet ospelbart. Studera listan här:

http://fallout.wikia.com/wiki/Fallout_3_bugs

(PC-versionen är absolut inte den enda med för många buggar)

 

Själv har jag nu efter 68 timmars speltid råkat ut för punkten "Crash on loading screen when trying to load saved game." och sliter mitt hår för att lösa det. Sökningar på nätet ger häpnadsväckande lika resultat: krasch, krasch, krasch och slutligen krasch. För att inte tala om... krasch!

 

Jag utnämner härmed Fallout 3 till detta års Gothic 3, vilket var 2006:s trasigaste släpp. Och undrar om inte Fallout 3 snart borde platsa här tillsammans med Hellgate London:

http://www.flagshipped.com/

 

Fallout 3 är när det fungerar lätt värd 95% i betyg. Men då spelet, liksom Gothic 3 vid dess släpp, helt enkelt är för trasigt kan betyget tyvärr inte bli högre än 45%. :thumbsdown:

 

Edit:

Jag har nu testat på tre datorer men inte på nån av dem går en enda av mina 11 sparfiler att ladda. Buhuuu!! :-(

 

[inlägget ändrat 2008-11-25 22:57:59 av RN]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man får hålla en :thumbsup: att du inte kommer göra det heller. Verkar annars vara PlayStation 3-versionen som är mest befriad från buggar..? Såg du förresten listan för 360 (den är (för) lång även den)...

http://fallout.wikia.com/wiki/Fallout_3_bugs#Xbox_360

 

Har iaf börjat om från början igen, trist men ändå så pass fängslande spel att jag ville göra det. Det har förvisso pratats om att en större PC-patch är under arbete så egentligen kanske man gör klokast i att vänta, men men...

 

Här skriver i alla fall folk om problem för alla tre versioner:

http://www.bethsoft.com/bgsforums/index.php?showforum=35

 

PC-versionen är hemsk! Nu har förvisso inte jag stött på alla problem som omnämns, men bara det att sparningarna när som helst riskerar att bli korrupta är inte särskilt betryggande (samtliga av mina 11 sparfiler blev korrupta efter en av de ständiga krascherna men inte för att jag fattar hur det egentligen kunde gå till). :-((

 

Spelet funkade ärligt talat ändå okej för mig under större delen av tiden. Det kraschade vid i stort sett varje spelsession men ändå med mellanrum att det gick att stå ut med, tills sparningarna dog... Och det är bara Fallout 3 som beter sig så här; inte Crysis, inte Stalker, Sacred 2, NWN 2, The Witcher eller något av de andra spelen jag för tillfället också spelar eller nyligen har spelat.

 

En "lustig" sak är att trådar i vilka folk klagar lite för mycket på Bethesda/Fallout 3 helt enkelt blir låsta. Och det kan man inte tolka på så många andra sätt än att de vill hålla inne med (censurera) problemens omfattning.

 

All mjukvara är förvisso buggig i början, men Fallout 3 hade behövt mycket längre testning istället för som de gör nu – utnyttjar första köparna som betatestare. Men det är iofs en trend som Bethesda är långt ifrån ensamma om... :thumbsdown:

 

Som sagt så: köp inte Fallout 3 förrän/om Bethesda åtminstone fixar de så pass allvarliga felen som riskerar att omöjliggöra vidare spelande.

 

[inlägget ändrat 2008-11-27 11:55:05 av RN]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Antingen har jag inte hamnat i de problem du nämner RN eller så har jag inte sett dem.Svårt spel är det från tid till tid, speciellt när man springer ut ur fel t-banestation.

Jag har haft mer problem med nya Call of Duty, där jag var tvungen att däcka den inköpta kopian och återinsalllera med en TPB-variant efter halva spelet (konstant svart skärm när mission hade laddats var problement, löstes med en crackad kopia, nice going trrying to combat illegal downloading )

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nice going trrying to combat illegal downloading

Alla de där försöken med Starforce, SecuROM m fl är bara patetiska. Jag brukar ju köpa mina spel – det är snabbast och enklast så – men får ändå för mig ibland att göra mig av med kopieringsskydden. Dessa är bara irriterande och ligger bakom minst hälften av spelrelaterade problem. De är patetiska av den enkla anledningen att de inte ger något skydd mot vidare kopiering. Istället är det utgivarna som luras av på pengar av utvecklare bakom dessa "skydd".

 

Givetvis går min (köpta!) utgåva av Fallout 3 nu att köras utan såväl Livekonto som skivan i datorn, men problemen ligger dessvärre inte i SecuROM denna gång... :(

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 months later...
scott ghost

Jag körde genom fallout 3 på pc och hittade inte en enda bugg.

Alla mina sparfiler funkade efter jag hade formaterat om datorn.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

scott ghost skrev:

Jag körde genom fallout 3 på pc och hittade inte en enda bugg.

Ja ja den här gamla tråden startade jag för att bli av med min frustration..! :P

 

Sen dess har det kommit t ex kommit patchar som adresserade vissa problem. Dock är problemet med korrupta sparfiler inget nytt utan kunde vid otur uppstå även i Oblivion (vars motor Fallout 3 använder).

 

Jag körde spelet två varv (var så illa tvungen med korrupta sparningar), och grymt störande problem uppstod under varv nr två också – efter en viss avklarad punkt i huvudstoryn (jag spelade klart spelet med första patchen, nr två var inte släppt än).

 

Phenomen skrev:

Själv har jag spelat i drygt 15 timmar utan att bli besviken.

Huvudspåret tar väl en cirka 70 timmar... ;)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...