Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Ingen icon till HD2.


dae49

Rekommendera Poster

Hejsan, vi har 2st HD och idag försvann iconen till vår HD2, istället visas ett windows ark, hoppas någon kan ge råd hur vi ska få tillbaks iconen.

Tacksam för hjälp!. Anv XP pro sp2.

Mvh dae

 

[inlägget ändrat 2008-11-25 18:02:25 av dae49]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan du möjligen ta en skärmbild där problemet illustreras? Tryck ned knapparna ALT och sen PrintScreen för att ta en bild av aktivt fönster, klsitra in i t. ex. MS Paint, spara som jpg och bifoga här.

 

Eller så är det bara jag som är lite dum men jag har inga ikoner för resp. disk i datorn... fungerar det att "öppna" den genom att klicka på ikonen?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,här kommer skrmdumpen, det fungerar som vanligt att öppna disken

så det är inga probl, det är bara iconen som är borta.

Mvh dae.

 

 

[bild bifogad 2008-11-25 18:28:53 av dae49]

 

[inlägget ändrat 2008-11-25 18:30:35 av dae49]

1101493_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej 2Many2, det finns inte något genvägs alt i egenskaperna för disken, så jag kan inte byta eller repa iconen där heller. Hämtade Tweak UI från windows och provade reparera iconerna med det, men det fungerade inte heller.

Mvh dae

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kolla varifrån den "fungerande" hämtar sin ikon då och ta den felande från samma källa. Bara bilder som är inbäddade i en programfil

 

Alt. testa att skapa en ny genväg för den disken och se om ni får rätt ikon

[inlägget ändrat 2008-11-25 19:24:17 av 2Many2]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej igen 2many2, det finns inget genvägs alt i egenskaperna för disken så att jag har möjlighet att byta icon den vägen, måste kanske ordna ett icon program och byta HD iconen med det istället.Skickar med en skrm dump på egenskaper på HD disk 2.

Mvh dae

 

[bild bifogad 2008-11-25 19:56:23 av dae49]

1101521_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

var bara några lösa idéer, sry. Jag har nog aldrig ens funderat på att ha en ikon per disk men lovar att grunna på det vid fria stunder från servandet av VAB-objektet :)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ingen fara 2many2, jag får prova mej fram och det kommer nog att ordna sig tillslut, vi försöker ju alla här på forumet att hjälpa varandra så gott vi kan, och ibland lyckas man kanske lösa det direkt och ibland kanske det kommer in någon annan som har nya ideer och förslag som kanske fungerar, jag tackar dej för att du försökte hjälpa mej så gott du kunde, vi får avvakta lite så får vi se om det kommer någon med nya förslag. Lycka till med VAB objektet, jag är inte riktigt säker på vad det är men önskar lycka till ändå !.

 

Mvh dae

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är nog jag som blivit för gammal och inte hänger med i alla förkortningar he he, jo nog kommer man ihåg hur det kunde vara när barnen var små, uppe och pysslade och vårdade dygnet runt nästan vid sjukdomstider, men nu har dom skaffat eget sedan 15-20 år tillbaks så nu är det deras tur att sjukvårda sina egna små, nja så små är dom ju egentligen inte. Hoppas nu att er lilla pys kryar på sig och att det blir bra med honom, och nu har jag själv fått lära mej något nytt också VAB.

Ha de bra och hälsningar från ett kallt & snöigt Jämtland.

Mvh dae

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Dzemo, det ordnade sig ändå, vi kör XP med windowblinds, och ett progr vi anv för att rensa tempfiler och liknande, rensade bort något som liknar en icon cache fil, men jag kunde hämta en ny ifrån windowblinds installations mapp, och då blev iconerna som dom skulle vara, programmet för att städa datorn var nog lite för hårt inställt, så jag ändrade lite i dess inställningar så nu fugerar det bra. Men jag får tacka dej för hjälpen, och länken jag fick var faktiskt intressant ändå, tackar också alla andra som hjälpt mej med det här problemet.

Ha de bra alla!.

Mvh dae

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...