Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

IE stänger av Phishing Protection


Lillolla

Rekommendera Poster

Varenda gång jag öppnar Internet Explorer kommer följande upp (Norton 360):

Your browser is not set to detect fraudulent Web sites or to authenticate genuine Web sites.

Om man kollar Norton 360 och dess funktioner är det funktionen Identity Protectionsom IE stänger av men jag vet inte varför den gör det.

Vad är det som stänger av funktionen ?Phishing Protection?

Någon som har koll på det?

 

Lillolla

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns ju ett phising-filter i Internet Explorer och det blir väl för mycket med två, så om du vill ha Nortons så får du stänga av det i Internet Explorer. Om inte första inlägget på sidan två av tråden

http://community.norton.com/norton/board/message?board.id=Norton_360&thread.id=3880&view=by_date_ascending&page=1 hjälper.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har sett en del andra inlägg där man också hade samma problem och det ser ut som att problemet hänger ihop med att IE8 och Norton inte funkar ihop så vill man ha Nortons alla funktioner får jag väl avinstallera IE8 och gå tillbaka till IE7.

Jag har också konstaterat att med webläsarna Firefox och Chrome får jag inte felet att webläsarna stänger av Phishing Protection.

 

Lillolla

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

IE8 är ju bara en tidig testversion så då får man räkna med att inte allt fungerar som man önskar.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kontrollpanelen, Lägg till och ta bort program, kör du Vista, klicka på Visa installerade uppdateringar, markera versionen Internet Explorer 8 och välj Avinstallera.

 

Kör du XP, markera Internet Explorer 8 och välj Ändra/ta bort.

 

Det ska fungera enligt Microsoft.

 

 

 

 

//gästen

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...