Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

VMware Workstation och Norton Internet Security 2009


Mathias G

Rekommendera Poster

Jag har nyss installerat Norton Internet Security 2009. Det som jag inte fått att fungera ännu är VMware workstation. Problemet är att den inte hittar nätet i en virituell maskin. Är det någon som vet hur man öppnar upp trafiken i NIS 2009 för Nätverkskortet som VMware använder.

 

Kan det vara så enkelt så att man helt enkelt bara tillåter VMware Workstation programmet i Programkontrollen?

 

Tacksam för hjälp!

 

Tack på förhand

 

Hälsningar

 

Mathias

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...
Norton Forum Assist Team

Hej Mathias St-sund,,

 

Jag heter Peter och jag jobbar för den externa Symantec forum-supporten.Å Symantecs vägar ber vi om ursäkt för dina problem. Vi har skickat vidare ditt problem till Symantec och fick följande lösning:

 

Försök med att stänga av brandväggen för att se ifall detta gör någon skillnad (Settings->Internet settings->Smart Firewall).

Om detta inte gör det bättre så är det inte Norton som orsakar problemet, du kan kolla Kontrollpanelen ifall MVWare-anslutningarna är aktiverade. Du kan även se efter direkt i VMWare (VMWare, VM->Settings->Network adapter, Custom:specific virtual network)

 

Var snäll och prova om det hjälper dig med ditt problem. Det vore jättefint om du kunde ge oss lite feedback efteråt.

 

Med vänliga hälsningar,

 

Peter

Norton Forum Assist Team

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...