Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Ett jäkla häbbre till router!


Scania

Rekommendera Poster

Hallå. Köpte ett nytt Xbox 360 och fick låna en router av en kompis, och då funkade allt prima med internet uppkopplingen. Men fick jag lämna tillbaka den då han behövde den igen. Fick då en egen router av en bekant, men problemet är nu att xboxet inte "tillåts" eller vad jag nu ska säga in i nätverket. Så problemet är väl då i routern antar jag, men kommer inte in i den, har till exempel prövat skriva in 192.168.2.1, 192.168.1.1, 192.168.0.1

i webbläsaren utan framgång. Märket på routern är: XAVi X5222r-P3

 

Är mycket tacksam för svar MVH //Joel

 

[inlägget ändrat 2008-11-23 23:54:12 av Scania]

[inlägget ändrat 2008-11-23 23:55:02 av Scania]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

om du tar start kör skriver cmd och enter

sedan ipconfig enter

vilken default gateway får du då?

testa med den adressen i webläsaren

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Testade med ip adressen och då kommer jag till modemet istället, och där finns det ju inte mycket att göra. Så jag vet inte vad man kan göra

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ursprungligen tror jag det är en router men den brukar levereras i kastrerad form till ex. BBBs kunder och då är den ett helt annat djur (m. a. o. förkonfigurerad för deras funktionalitet). Finns otaliga trådar på nätet om hur man ska kunna få den att fungera som router igen... har inte följt dom tillräckligt för att se om nån lyckats. En del tycks förespråka byte av firmware etc...

 

BBB har gått igenom flera generationer med Xavi på motsvarande vis; förmodligen även andra ISP så det är möjligt att "the truth is out there..."

 

[inlägget ändrat 2008-11-24 20:31:43 av 2Many2]

[inlägget ändrat 2008-11-24 20:38:34 av 2Many2]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...