Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Msn, Hjälp!!


M-L

Rekommendera Poster

Jag har windos xp 5.1 homeedition....och hade en bra msn messenger men gjorde en systemåterställnin igår och glömde givetvis att spara ner min messenger :( och nu har jag msn 5.1 (inte bra alls, inte samma funktioner)

 

Vet ngn vart jag kan hämta hem det som passar till min dator??

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack, grymt att du hittade den...jag höll på hela dan igår och började jaga idag oxå.

Har nu testat att installera 6.0, 6.2, 6.5 men får hela tiden bakslag.

Felmeddelande: 0x80070057....felaktiga parametrar :(

 

5.0 funkar som sagt men ingen av de nyare versionerna :s har testat de allra senaste men ingen vill vara på min dator

[inlägget ändrat 2008-11-23 11:49:02 av M-L]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder

 

Du skriver inte när du får felmeddelandet, men här är lite punkter du kan prova med:

 

http://www.themssforum.com/Messanger/error-code-66447/

 

Vidare kan du prova att plocka bort allt som har med MSN göra, så även mappar under Program. Rensa också med CCleaner. Går kanske lättare att installera sedan. Kan hända att det ligger gamla filer från tidigare MSN och spökar.

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

 

"Man kan inte kämpa ihjäl en skugga, den dödar man med ljus."

 

- Sigfrid Siwertz.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skall göra en ny systemåterställning nu för ja hittar inte messenger under kontrollpanel, ta bort, ändra program..Jag skall kolla mer på den länken du skickade med. tack för tips :)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nopes, skulle se om du hade ngt jag kunde göra med webbläsaren kanske först för då kan ja säkert få igång msn kanske?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

du kan ju uppgradera IE till version 7 men tvivlar på att det är den som stör din MSN, däremot är kanske ett par säkerhetshål från IE6 tilltäppta...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du hämtat hem alla uppdateringar som finns via Windows Update?

 

Att jag frågade om vilken version du har, berodde på att om du eventuellt haft en äldre version så kräver senaste MSN-version minst vers 6.0.

 

Vilket servicepack har du, 1,2 eller 3?

Ska stå om du högerklickar på "Den här datorn" och väljer egenskaper

 

 

 

//gästen

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker du ska börja med att besöka windows update och hämta/installera dom uppdateringar som finns där.

 

Rekommenderar dig nämligen att ha minst SP2,helst SP3 på din dator, du får bl.a en säkrare dator, och kanske den kan hjälpa till så du får din msn att fungera också med lite tur.

 

Öppna din webbläsare och klicka sedan på Verktyg och Windows Update, du kommer automatiskt till rätt sida, där datorn kollas om vad som inte finns, godkänn sedan att låta ladda ner och installera det som eventuellt fattas.

 

 

 

//gästen

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så lätt det var efter jag gjort det =)

Nu funkar allt som det skall....jag vet...say no more...en del skall inte ha datorer. Trodde inte de uppdateringarna var så viktigta...ändå får jag dem per automatik när det ärdax att uppdatera....illa.

 

Men tack så mkt för all hjälp och snabba svar!

Vet inte vad man skall göra utan er ;)

Mvh M-L

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Trodde inte de uppdateringarna var så viktigta

Dom flesta uppdateringar är viktiga och behövs, annars skulle dom inte behöva släppa dom.

Men skönt att det ordnat sig för dig.

 

 

//gästen

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...