Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Hur funkar Daemon Tools?


Datakillen

Rekommendera Poster

Hej jag undrar hur Daemon tools fungerar.

 

Jag vill kunna köra mitt Fifa 08 från hårddisken.

Jag har det på skiva men skulle behöva köra det utan den.

Jag har laddat hem Daemon Tools från deras hemsida men när jag ska använda det fattar jag inte.

Jag trycker på ikonen nere till höger i startfältet, då har jag två alternativ:

Demontera alla enheter (går ej att trycka på: grå text)

Enhet 0: [ G:] tom

 

Det konstiga är att jag tycker att det borde stå [ D:] istället för [ G:] eftersom min DVD-spelare är enhet D.

Jag har testat att trycka på andra alternativet och då får jag ju välja vilken fil jag vill demontera om jag förståt det rätt.

Jag har tryckt mig in på Fifa 08 där men sen förstår jag inte för det finns ingen fil som jag kan demontera (välja).

Hjälp uppskattas.

 

Tack på förhand /Datakillen

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Länge sedan jag höll på med detta program, men har för mig att du först måste göra en full-kopia på skivan och lägga den på valt ställe, sedan högerklickar du på ikonen och väljer att skapa en ny enhet "virtuell enhet".

 

Högerklicka igen på ikonen och välj att montera kopian på den nya enheten.

Sedan så kommer du ha en cd/dvd-enhet som har den bokstav du valt, och din skiva kommer att ligga fast, sedan ska det bara vara att köra från denna.

Din vanliga cd/dvd-enhet finns kvar precis som vanligt och den är alltså inte berörd på något sätt.

 

Edit: Du behöver alltså inte skapa en ny om du redan ser en enhet/bokstav som inte är din vanliga enhet.

 

 

//gästen

 

 

[inlägget ändrat 2008-11-23 12:58:36 av //gästen]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Denna lösning kommer ju dock att kräva att du har dels installationen och även en image av DVD:n på hårddisken, vilket är ett rätt onödigt resursslösande. Ladda istället ned en sk. NO-CD-crack som du ersätter FIFA:s original-exe med. På Piratebay finns det en eller två NO-CD att hitta till FIFA 08 och de är runt 8MB stora (lite mindre än att klämma in hela DVD:n på hårddisken, eller hur)

 

Det är riktigt uselt av spelproducenterna att inte erbjuda dessa möjligheter som standard och att man skall behöva gå till sajter som Piratebay för att kunna använda sina inköpta program på det sätt man själv önskar.

 

(Som sagt, dessa industrier hugger sig själva i foten gång på gång och sen gnäller de som små barn över ökande piratkopiering)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, jag vet att det innebär lite resursslöseri Anjuna, men det är ju dock den snabbaste/vanligaste lösningen, om man inte vill "krångla" och leta efter ett dyligt "seriöst crack".

Men håller med dig om att det är dåligt av tillverkarna att inte tillåta detta på ett normalt sätt.

 

 

//gästen

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...