Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Är du trogen?


Mr Andersson

Rekommendera Poster

Nu menar jag alltså inte hur trogen du är mot din partrer, det förutsätter jag du är!

 

Jag är desto mer nyfiken på hur trogen du är din mobiloperatör. Byter du abonnemang så fårt tiden går ut, eller har du haft samma abonnemang i 10 år?

 

Jag har haft samma operatör och samma nummer i 15 år i april nästa år.

 

Och jag har än så länge inte hittat en enda anledning att byta operatör.

 

Hint: Jag har inte Telia, då hade jag haft minst en anledning att byta.....

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har ingenting att dölja...Har haft samma operatör också i ungefär 15 år, men körde med abonnemang först, bytte sedan till kontantkort, fick då också byta nummer, och jag har haft Telia sedan start, har inte haft någon anledning att byta...

 

 

 

//gästen

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder

 

 

Jag har haft Telia som operatör sedan slutet på 90-talet, men sprang på Telenorförsäljare för någon månad sedan. Fann då att Telenor skulle bli en bättre partner med billigare samtal under en krona per minut.

 

Sedan 5.000 fria SMS för en mindre summa per månad.

Inte nog med det för att jag fick en snygg Samsungmobil på köpet med minneskort och headset.

 

Måste säga att det tog emot att ta ut skilsmässa hos Telia. ;) Nu har jag bara bredbandet hos Telia.

 

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

 

"Man kan inte kämpa ihjäl en skugga, den dödar man med ljus."

 

- Sigfrid Siwertz.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja, vi får se. Som det ser ut nu är jag trogen Tele2 sedan cirka 10 år tillbaka. Innan var det Telia men i samband med ny telefon gick jag då på bluffen pott+billigt abb.

 

Allt beror nog på erbjudanden i samband med köp av telefon. Idag är det ju inget problem att ta med sig ett nummer till annan operatör.

 

/T

 

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har kvar Telia för mobilen enbart för täckningens skull, där jag bor, har bott har Telia alltid haft bäst täckning, och det är det viktigaste tycker jag.

 

 

 

//gästen

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Började med Europolitan. (senare köpt av Telenor)

Mycket strul, dålig täckning i Norrland.

Gjorde att jag några år senare köpte 2 st Halebob på ClasOhlsson för 499kr st till mig och min son. Funkade OK. 49kr / månad men ingen nummerpresentation om man inte registrar sig (Vill inte bli reklamobjekt för halebob och deras samarbetspartners=alla som betalar för uppgifterna)

Men sonens kompisar hade Comviq så det blev en ny telefon till honom med Comviq. Och när Haleboben lade av i början av semestern i somras så blev det en ny telefon.

som jag köpte Comviq kontant till. Känns i det närmaste dubbelt så dyrt som Halebob som blev 49kr/månad. Ringde normalt for ca 30kr/månad med Haleboben dvs inom minimi 49kr.

Med comvik kontant har 4 månader kostat 4x75kr påfyllningar.

 

På jobbmobilen har vi haft telia, numera size.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och när Haleboben lade av i början av semestern i somras så blev det en ny telefon.

som jag köpte Comviq kontant till. Känns i det närmaste dubbelt så dyrt som Halebob som blev 49kr/månad. Ringde normalt for ca 30kr/månad med Haleboben dvs inom minimi 49kr.

Med comvik kontant har 4 månader kostat 4x75kr påfyllningar.

Jag bytte för ett par månader sedan från Comviq kontant till Telenor kontant för jag tyckte att Comviq hade börjat bli alldeles för dyra när man bara ringer lite.

http://www.telepriskollen.se/MobilTelefoni/AvanceradKalkyl.aspx

Comviq kontant hade jag haft kanske i åtta år.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Laddar med 100:- varannan månad "jo, det är sant", och eftersom täckningen är bäst med Telia här, så fungerar det utmärkt, ingen annan operatör kan än så länge går under detta, så någon ändring blir det inte än på ett tag.

 

Telia=Felia eller inte, så är allt samlat hos dom här, fungerar utan problem.

 

 

 

//gästen

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...