Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

DirektX


eksund

Rekommendera Poster

Hej

Jobbar med hemvideo och har fått ett problem.

Datorn tömd och återställd med skiva från leveantören.

Pinnacle Studio 9 är återinstallerad men jag får ett meddelande.....

"This graphics and/or soundsystemks in your computer have not been certified for use with Microsoft DirektX. This may affect proper operation of Pinnacle Studio SE Vad göra?

Eksund:thumbsdown:

 

[inlägget ändrat 2008-11-22 19:47:46 av eksund]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Eksund!

 

Datorn tömd och återställd med skiva från leveantören.

 

Betyder det att alla drivrutiner också är installerade till datorn? En återställningsskiva brukar installera Windows och eventuella medföljande programvaror.

 

Drivrutiner till Grafik, Ljud och Moderkort brukar man få installera separat.

Om du inte har installerat några drivrutiner till din dator så måste du börja med det. Sen så kan du hämta och installera den senaste versionen av DirectX här:

 

http://tinyurl.com/4skoqz

 

Mvh Thomas

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej igen

Tack för ditt svar. Hittade en skiva med drivrutiner och jag nu lagt in. Har även laddat hem DirektX som du föreslog men..........tyvärr så kommer samma dj..... rutan upp igen. Den går att klicka bort och det går att öppna Pinnacle men ngt är ju galet. Har du flera bra förslag på åtgärder?

med hopp om bra idéer

Anders

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Jag antar att Pinnacle Studio 9 har funkat innan du återställde datorn.

 

Jag tror att det fortfarande kan vara något problem med drivrutiner. Kolla om du har några gula utropstecken i "Enhetshanteraren". Om det finns gula utropstecken där så tyder det på att du saknar drivrutiner till någon enhet i datorn.

 

En annan möjlighet är att du behöver någon uppdatering till Pinnacle Studio 9 för att programmet ska funka. Jag kollade på Pinnacles hemsida om dom har uppdateringar till ditt program.

 

http://tinyurl.com/55pted

 

Mvh Thomas

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

Än en gång tack för att du intresserar dig för mitt problem.

Nu har jag även varit inne på Enhetshanteraren och där uppenbarar sig 3 st. frågetecken

? andra enheter

? Videostyrenhet

? Videostyrenhet (VGA kompatibel)

bliv du klokare nu?

mvh Anders

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Igen!

 

Det verkar som om du måste installera drivrutiner till grafikkortet. Eftersom du har två videostyrenheter så kan du ha två grafikkort. Ett inbyggt på moderkortet och ett löst instickskort.

 

För att få rätt drivrutiner till dina grafikkort så måste du ta reda på vilken typ det är. Gå till enhetshanteraren och välj egenskaper på dom olika enheterna som är markerade med ett gult utropstecken. Sen så klickar du på fliken "Information". I rutan "Värde" står det en text som kan visa vad det är för typ av enheter. Googla på texten eller posta den här.

 

Mvh Thomas

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja

Det blir så tradigt att skriva hej.......

Nu har jag varit inne på enhetshanteraren och där fått veta hur man uppgraderar. Alla 3 gula frågetecknen är nu borta men inforutan innan Pinnacle öppnas är fortfarande kvar !!!!!:thumbsdown:

Åker till Sälen tidigt i morgon så jag får väl ta med tankarna om problemet till fjällvärlden. Kommer tillbaka om 14 dagar så återkommer jag då.

ha det

Anders

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja

Hurraaaaaaaaa. Nu har inforutan före Pinnacle fallit bort. Uj så mycket jag har lärt mig. Tack snälla Du för hjälpen. Det var tydligen uppgraderingen av grafikkortet som stollade till det.

Vet inte om du jobbat i Pinnacle men jag har uppgraderat till senaste versionen och då har det ändrats lite när det gäller att lägga på musik.

Vissa låtavsnitt finns ju redan inlagda och då är det lätt att få ner det till tidslinjen. Man kan ju nu också ladda hem små musiksnuttar, förhandslyssna.... men hur får man in snutten i tidslinjen?

Ett nytt för mig litet problem.

Nu ska jag packa bilen och sova en stund.

mvh Anders

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul att det löste sig. Tyvärr så har jag aldrig använt Pinnacle Studio. Starta en ny tråd i rätt forum så får du säkert hjälp.

 

Mvh Thomas

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...