Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Hur bränner jag 1 skiva med 1 cd rom


Arash Ghasemi

Rekommendera Poster

Arash Ghasemi

Hej

 

Jag har en skiva jag fick av min engelska lärare som jag måste lägga in på datorn.

 

Det funkade inte att bara kopiera o klistra in filerna i datorn. Jag får felmedelande Felaktig parametrar.. Aja så jag tänka ok jag bränner den men hur gör jag om jag har endast 1 cd-rom enhet?

 

ps måste lämna tillbaka cd:n nu på Måndag så svara gärna ikväll o imon.

 

jag har en Dvdbrännare

windows Xp

 

 

 

Tack

 

Mvh

Arash G

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

är det bara datafiler på cd:n, inga installationsprogram att köra? Isf ska det fungera att i Utforskaren välja dvd-enheten, få fram de mappar dul vill ha och kopiera dom till din hårddisk. Alltså Markera, Dra, Släpp... klippa/klistra behövs inte

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arash Ghasemi

aa o när jag markerar alla filer för att se hur stort det är får jag 158gig.. e de inte lite för mycket för en liten vanlig cd?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det är knappast problemet, ditt brännarprogram lär tala om för dig när du ska sätta in originalskivan resp. den du bränner till (med andra ord hanterar det själv att mellanlagra filer från cd-skivan på din hårddisk för att sen bränna ut dom på en ny cd)... men på vad vis hjälper det dig att ha en till cd du inte kan lägga in på disken?

 

[inlägget ändrat 2008-11-22 18:22:12 av 2Many2]

[inlägget ändrat 2008-11-22 18:25:01 av 2Many2]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anderrrrrsson

Du kan prova göra en avbild. Kan du inte göra det med Nero så tanka CDBrunerXP härifrån:

 

http://pcforalla.idg.se/2.4476/1.159873

 

 

De ska klara av att göra en avbild av en CD-skiva.

 

Sedan kan du behöva (om du inte redan har det) DAEMON Tools till att öppna den filen med.

 

http://www.daemon-tools.cc/dtcc/download.php?mode=ViewCategory&catid=5

 

Kan vara värt ett försök?

 

 

// Anderrrrrsson

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...