Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Skärmproblem..virus?


ul1000

Rekommendera Poster

Hej alla vänner!

 

Skriver mitt första inlägg på e-forum! Jag är väl ganska hygglig på datorn men absolut ingen expert varför jag nu vänder er till er!

 

Efter den senaste tiden så har jag haft problem med att skärmen helt plötsligt låser sig och bildar en massa färgglada streck på skärmen. Detta händer både vid uppstart och när jag har haft datorn på ett bra tag och även när jag startar den från vänteläge..Det enda som hjälper att dra ur pluggen och starta om. Även då kan det strula med att skärmen låser sig ett par gånger. Ibland så har skärmen blivit svart och det kommer upp en skylt med "no input signal..going to sleep mode".

 

Har testat att scanna av datorn med Kaspersky ett antal gånger..och visst..det dyker upp lite virus så där..jag rensar..men problemen består.

 

Har även testat att både uppdatera grafikkortet och skärmen utan resultat.

 

Vad göra??? Tacksam för all hjälp..

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skriver mitt första inlägg på e-forum!

Trevligt, välkommen! :thumbsup:

 

Har även testat att både uppdatera grafikkortet och skärmen utan resultat.

Antar att du med det menar drivrutinen? För apropå det du säger att fel kan uppstå även vid uppstart så verkar det inte så hoppfullt för grafikkortet utan jag skulle föreslå att testa det i annan dator.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack!

 

Ja precis..drivrutinen var det jag uppdaterade. Nu har jag ju inte möjlighet att testa grafikkortet i någon annan dator men det kanske kan vara så som du säger att jag kanske är i behov av ett nytt. Finns det något annat sätt att testa grafikkortet på för att se att det verkligen håller måttet. Just nu har jag Nvidia Geforce 5500.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...