Just nu i M3-nätverket
Jump to content

ATI + Vista

kentinet

Recommended Posts

Hej!

Jag har ominstallerat Vista med SP1 och hämtade nyaste Catalyst med nyaste drivisarna 8.11.

Jag får inte igång Catalysten så jag kan ändra grafikinställningarna, nån som har ett hett tips?

/Kent.

Det måste installeras med administratörsrättigheter; testa avinstallera Control Center och installera på nytt genom att högerklicka setupfilen och välja Kör som administratör. Vidare behöver CC .NET Framework 2.0 men det borde iofs redan finnas på datorn med Vista SP1...

Är det förresten Vista 32- eller 64-bitars? För det senare föreslår jag att installera och starta EasyBCD => Advanced Options, bocka för Allow unsigned driver installation on Vista 64-Bit Edition => Apply Settings.

http://neosmart.net/dl.php?id=1

Jag har kollat runt på nätet en del om detta och jag hittade ett vettigt svar...(kommer inte ihåg forumet). Det var flera där som hade samma problem som jag. En hade fått ett svar som jag följde och det var att ladda hem ett nytt chipset till moderkortet för vista, det funkade för mig med så nu får jag igång Catalysten igen...ett tips till nån annan som kanske får samma problem nångång...;)

/K.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...