Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

3gp


Bizzz

Rekommendera Poster

Hej, jag har tagit film med min mobiltfn och tänker lägga dessa 3gp- filer över på dvd för att spela upp dem i dvd-spelare. Jag tänker använda Windows moviemaker.

Vet ni vilket filformat jag skall konvertera filerna till, samt tips på konverteringsprogram?

 

Tacksam för svar:O)

/Bizzz

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De ska konverteras till "DVD-format".

 

SUPER kan konvertera 3gp-filer till DVD-format. Jag har inte provat det själv så jag vet inte riktigt hur resultatet blir.

 

DVDFlick kan konvertera en massa olika filer till DVD-format av bra kvalitet, men jag kan inte se att DVDFlick stödjer just 3gp.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad blir slutet på filnamnet när jag har konverterat filen till ett dvd-format? Jag undrar också om jag nu försöker bränna filmen i Windows movie maker, blir den slutliga filen en wmp-fil eller blir den en i såkallad dvd-format?

 

/Bizzz

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det blir en mapp med namn VIDEO_TS

 

Denna mapp kommer att innehålla filer av typen VOB, IFO och BUP. Hela mappen ska brännas som en data-dvd.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag brukar använda Super men då att konvertera från ex. AVI till 3GP.

 

Åt andra hållet har aldrig varit aktuellt då resultatet måste bli uruselt. Inte konverteringen som sådan men att på en TV visa en film tagen med en mobil, omvägen via en DVD, kan inte bli lyckat...

 

Testade dock och Super skapar bara en fil, VTS_02_2.VOB, i den mapp du angett som Output.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låter bra, då funkar SUPER som det ska.

 

Men som du säger, en film tagen med en mobil är ju aldrig av speciellt bra kvalitet men jag tror ointe SUPER gör saken sämre?

 

Bra att du rapporterar att SUPER funkar som det ska! Poäng!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för poängen!

 

Nej, jag tror inte Super försämrar något, men en film i 176x144, med redan dålig kvalitet, ser ju om möjligt ännu sämre ut när den är uppskalad till 720x576 och visas på en TV.

 

Edit: Man önskar man hade samma mjukvara som på CSI, 24 m.fl.

;)

[inlägget ändrat 2008-11-22 11:42:04 av Mikael63]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...