Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Media Player Classic - farligt?

Farbror Blå

Recommended Posts

Hej. Jag laddade ner "Meidia Player Classic" för att få tillgång till fler codecrutiner, så att fler format går att spela upp, vilket inte alltid är tillgängligt i Windows Media Player. Programmet laddades ner i en mapp som heter K-lite Cocec Pack, och K-lte är ju Kazaa, så det är kanske inget bra? I mappen ligger en massa andra oväsentliga program.

Är det denna mapp som kan göra att datorn jobbar lite långsamt, specilellt på internet? Alltså, finns det buggar här?

K-lte är ju Kazaa
Behöver det ju inte vara.

Jag har installerat Media Player Classic men jag har däremot ingen mapp som heter K-lite, så det beror nog på vad man har laddat ner. Jag har laddat Real och QuickTime alternative. Medan du har laddat ner K-Lite Codec Pack och det är inget skadligt:

http://en.wikipedia.org/wiki/K-lite

Under ett tidigare liv som tankare av diverse filmer med mera testade jag mängder av codec packs och k-lite i sig är det inga problem med, beroende på varifrån du tankat det kan det däremot vara bundlat med mer eller mindre önskvärda program. Däremot kan det vara skönt att slippa mecka med codecs och för mig fungerar vlc-player utmärkt till snudd på alla tänkbara bild- och ljudfiler. Värt ett försök kanske, för att slippa separata codec packs...

Stefan Eklinder

Media Player Classic behöver inte installeras.

Endast att packa upp på skrivbordet och köra utan installation. Ett alternativ om du har en mediaspelare som inte kan hantera något format.

I övrigt har inte jag heller Klite-mappen hos mig. Endast Media Player Classic.

En mediaspelare som rockar är ju KM Player. ;-) Installation krävs dock här.

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

"Man kan inte kämpa ihjäl en skugga, den dödar man med ljus."

- Sigfrid Siwertz.

Och om man varken vill ha högvis med codecs eller VLC så är ffdshow ett bra alternativ. Samma fina stöd som VLC men till vilken spelare som helst.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...