Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Gratis hemsida

Sinopa

Recommended Posts

Är det någon som vet om en gratis webbhotell som har FTP och inga reklam?

Kollade passagen men de har någon "banner" på toppen som stör.

/Sinopa

Det finns gott om billiga webbhotell, men du får inte mer än du betalar för, så gnäll inte härinne över dåligt support o dyl.

One.com är väl en av de som verkar göra flest snåljåpar glada idag, även om samma kundkrets är överrepresenterad bland korparna om just support.

Kontentan är att du inte får något gratis. Vill du ha det så får du banne mig acceptera att de som erbjiuder dig detta inte är villiga att leva ett gratisliv för att göra dig glad.

Jag bistår med en gratis översättning av vad Anjuna menar:

Betala en liten slant och bli nöjd, gratis är en säker väg till att bli arg, irriterad och missnöjd.

Fast frågan är vad frågan egentligen gäller?

Gäller det en privat hemsida så har din ISP ofta ett utrymme du kan nyttja. Är det enklare föreningssidor/privat sida har Google ett alternativ. Är det kommersiell verksamhet eller lite mer långsiktigt så är nog ett webbhotell och ett eget domännamn något att satsa på. Är det sida med aktivt innehåll, då är det likaså ett webbhotel som gäller.

Eller att köpa en lina och sätta upp en egen server.

Precisera!

/T

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

[inlägget ändrat 2008-11-19 10:25:59 av Monshi]

Anjuna är en trevlig prick men oavsett, personliga påhopp undanbes.

Som jag frågade, vad är du ute efter? Vilka krav har du? Sanningen är ju som Anjuna skriver, vill du ha ett riktigt webbhotell utan reklam får du finna dig i att betala lite. Betalar du lite riskerar du dålig support även om dyrare hotell i sig inte är någon garanti det heller.

/T

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

Om det duger med nästan gratis, kan jag rapportera att one.com fungerar utmärkt och har bra e-post- och chat-support. Kan ha en del problem med Joomla och funkar inte alls med en annan CMS vars namn jag inte minns, men som verkar väldigt bra.

Kostar från 15 kr i månaden. Ett eget domännamn kostar kanske en hundralapp per år. Har man inte lust att betala det, får man nog dras med reklam.

Det kan alltså finnas tekniska orsaker till att välja ett annat hotell.

Jag tror det var Spray som vann som bästa budgetval i den stora testen sist. Har rimligen samma problem med en del CMS-system.

--

Till debatten om Anjunas personlighet:

Jag tycker att en person som tillbringar så mycket tid med att utan egen vinning hjälpa andra verkar vara en ädel person.

Magnus

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...