Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

XP, Vista eller MAC?


Elolinona

Rekommendera Poster

Jag skulle gärna vilja höra era åsikter, råd och tips!

Jag börjar fundera på vad för slags bärbar dator jag ska skaffa mig när det blir dags nu så småningom. Jag har en Dell just nu, XP.

Jag har använt MAC en hel del på skolan och så, och gillar verkligen det. MAC-datorer verkar ju heller ha några problem med virus och dylika vilket är bra... Vista verkar ju häftigt det också, och XP...det är ju liksom det jag "alltid" annars haft att göra med och vet hur det fungerar.

 

 

Men jag skulle gärna höra de fördelar, samt nackdelar ni ser med de olika systemen.

 

Tacksam för svar!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker det beror på vad du ska använda datorn till? Ursprungliga XP är ju iaf snart åtta år gammalt... Och det har börjat bli ganska vanligt att spel behöver Vista för att kunna nyttjas fullt ut även om nu allting ändå kan fungera under XP. Mac OS har jag nästintill noll erfarenhet av men har hört mycket gott om det. De allra flesta spelen utvecklas dock för att köras under Microsofts OS och alltså varken Mac OS eller Linux.

 

Och om det nu ska kunna spelas ordentligt på datorn räcker det förstås inte enbart med att den har Vista utan hårdvaran måste hänga med även den.

 

[inlägget ändrat 2008-11-18 19:51:17 av RN]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, tack för ditt svar.

 

Nu är jag ju inte en sådan som spelar på datorn.

Utan det är väl mest bildbehandlingsprogram och dylika som jag använder ex. photoshop, indesign etc.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...