Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Bankid hos SBAB!!!!!


jiz

Rekommendera Poster

Hej!

Jag har fixat nytt Bankid + Bankid säkerhets prog. m.m allt funkar som det ska i test av bankid, kommer in på F-kassan Skatteverket m.m men inte på SBAB. När jag trycker på logga in med Bankid kommer ett nytt fönster upp, java loggan visas sen händer inget mer......? Det fungerade för en vecka sedan. Vad göra?

Har avinstallerat alla gamla Java, såsat ner ett nytt..... Har XP-Home, Ie7

Tacksam för svar

Mvh Jonas

 

 

[inlägget ändrat 2008-11-16 19:06:48 av jiz]

 

Flyttar tåden till "Webläsare".

/lizardKng, moderator för Java

 

[inlägget ändrat 2008-11-17 11:47:46 av lizardKng]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Hallå!

Kör du över ett trådlöst nätverk. I så fall har du antagligen samma problem som jag hade ända tills igår!

Koppla in en nätkabel och deaktivera det trådlösa nätverket.

Aktivera det lokala nätverket, som nu går över kabeln. Logga in på SBAB's Sparsida med BankID. Nu funkar det antagligen... Deaktivera det lokala nätverket och aktivera det trådlösa. Starta om IE7. Logga in på nytt, nu över det trådlosa nätverket. Nu funkar denna väg också, eller hur!?! Om du fortfarande har problem så mejla "birgitta.moden@sbab.se" på SBAB och beskriv problemet. Jag har varit i kontakt med henne ett antal gånger. Man undrar ju varför SBAB har problem, när de andra, som t.ex. Skatteverket, PPM, Försäkringskassan m.fl. inte har några som helst problem med BankID!

Lycka till!

Mvh

Kjelle

[inlägget ändrat 2008-12-17 00:55:03 av KjelleA]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det funkade ändå för mig helt plötsligt utan någon åtgärd!!!!!

Nu när jag loggar in så ser jag att dom gjort om sin inloggning m.m så felet låg ju hos dom som jag visste hela tiden, men dom blånekade å sa att det var inget fel hos dom. Påpekade att dom hade gjort om men dom sa att det berodde inte på att vissa hade problem att logga in. Men nu verkar det vara löst, tack för tipset ändå!!!!

 

Mvh Jonas

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...