Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

messenger till win xp utan service pack


Gurre G

Rekommendera Poster

XP utan service pack och uppkopplad till internet? Varför? Det är väl att verkligen be om problem?

 

Du kan koppla upp dig på MSN med andra klienter som t ex Trillian, Miranda, Pidgin m fl eller webbaserat genom t ex meebo.com.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

japp, presis, det är så att dator är grymt gammal oh orkar inte med något sp, men vi vill kunna ha dem som en extra surfdator, och msn klient....

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmmm, på vilket sätt skulle ett service pack vara "tungt"? Mig veterligen är det inte jobbigare för datorn att köra fullt uppdaterad och då har du rätt bra skydd mot det mesta.

 

Att köra orginal-XP helt utan uppdateringar... Kommer den datorn inte att smittas ner av allehanda otyg innan du ens vet ordet av?

 

Du gör ju som du vill men det vore ju tråkigt att få se dig här om ett par dagar med en dator nerlusad av allehanda otyg...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kommer den datorn inte att smittas ner av allehanda otyg innan du ens vet ordet av?
jo troligen , men nu går det inte att instalera service pack på datorn, något fel mmed regestreringen, dem påstår att det inte är en äkta licens....l

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Surfa och köra msn, då behöver datorn dock ett virusprogram och en brandvägg, för utan något servicepack, så har du ingen fungerande brandvägg i Windows.

 

 

 

//gästen

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nej det vet jag, jag ska fixa avast och outpost firewall, båda gratis!

 

okej, jag skall säga so mdet är, det är inte mi ndator, det är en kompis, han hade skicakt in den hos en dator fixare och efter att han fick den så hade den xp, kanske piratkopierat :thumbsdown: där för värkar inte service pack att fungera, men vi behöver få igång msn på den...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

han hade skicakt in den hos en dator fixare och efter att han fick den så hade den xp, kanske piratkopierat Tumme ner där för värkar inte service pack att fungera, men vi behöver få igång msn på den...

Dålig "datorfixare" som fixar en ogiltigt XP åt din kompis, då kommer inte sp3 att fungera, för det krävs en godkännande validering för detta, detta gäller också för att installera msn live messenger, så det kan bli svårt att få denna dator att fungera tyvärr.

 

 

 

//gästen

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter att ha läst att det är en illgal kopia av XP....

 

Om det bara ska vara en surfdator kanske du ska fundera på Linux istället?

 

Standard XP utan service pack känns bara som huvudvärk. Det finns så otroligt många säkerhetshål i standard XP som dessutom utnyttjas hela tiden. Jag vet inte vad en sån dator ska vara bra till?

 

Jag tror inte du kan säkra upp datorn med en brandvägg, bristerna finns i delar av WIndows du måste använda för att kunna använda datorn till annat än en lokal skrivmaskin utan internet.

[inlägget ändrat 2008-11-16 01:48:13 av lizardKng]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dessutom kommer inga säkerhetsfixar alls att fungera, d v s datorn är ett öppet såll för allt som är fixat de senaste 7 åren.

 

På en sån dator skulle jag definitivt inte ens starta Internet Explorer. Men det är vad som behövs för att ladda ner nån annan webläsare.

 

Men kanske datorn redan är infekterad när du kommit så långt. Jag har sett tester som visar att det kanske bara tar minuter innan en oskyddad XP-dator blir infekterad.

 

Det bästa svaret på denna fråga är att skapa en ny installations-CD med nlite. Men med en illegal kopia är det förstås uteslutet och vidare diskussion inte tillåten enligt Eforums regler.

[inlägget ändrat 2008-11-16 02:40:49 av lizardKng]

 

 

Därmed stängs tråden för vidare diskussioner i ämnet.

 

Hälsningar

Moderatorn för forumet

 

[inlägget ändrat 2008-11-16 09:10:57 av Stefan Eklinder]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
×
×
  • Skapa nytt...