Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Internet delning m.m


supergrease

Rekommendera Poster

Hej hemma hos mig så har vi ett antal datorer med en trådlös router på mellanvåningen. Nu är det så att jag har 2 datorer i källaren varav 1 har trådlöst nätverkskort och ethernet (sladd) nätverkskort. Sen den andra har bara ethernet kort och då har jag fått reda på att med hjälp av den datorn med trådlös så kan man koppla upp sig till internet på båda datorerna med hjälp av en router och 2 nätverksladdar, vilket gör så att den datorn utan trådlös kan få internet. Ungefär så här: Man stoppar i en nätverkskabel i den datorn med trådlöst i dess ethernet kontakt och kopplar den till en router som man kopplar en kabel ifrån till den andra datorn. Har provat detta och då så "funkar" inte det att använda internet på den trådlösa men det går att skicka filer från dem 2 "sammankopplade" datorerna. Tar jag ut kontakten från den trådlösa så funkar internet som vanligt igen. Men hur gör jag för att det ska vara internet i båda datorerna? vill helst slippa att behöva köpa ett nytt trådlöst nätverkskort. Det är Windows Xp på datorerna.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...