Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Går inte formatera hårdisken...


skinkan1

Rekommendera Poster

Vore trist om det var så illa, en tanke kan ju vara att dra ner Seagates diskverktyg och se vad det kommer fram till. Har för mig det heter SeaTools och finns på deras hemsida. Skulle den verkligen ha lämnat in kan det vara värt att på samma sida knappa in diskens serienummer och kolla om det är garanti kvar på den. Seagate har iaf numer 5 års garanti

 

[inlägget ändrat 2008-11-18 16:09:43 av 2Many2]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det där kan hända ibland när det ligger något kvar och blockerar formateringen, ganska vanligt när man försöker formatera en gammal systempartition men också då Windows haft sina återställningsfiler på disken.

 

Prova att köra Killdisk på disken, rensa totalt så du får den helt nollad.

Använd Boot versionen men var försiktig så du raderar rätt hårddisk.

 

Gå till: http://www.killdisk.com/downloadfree.htm

 

Ladda ner "Download Bootable Disk Creator for DOS version of KillDisk(Free) (USB Flash & Floppy)" versionen, starta från boot och kör raderingen så kommer den troligen att fungera att formatera om igen sedan.

Tunna/

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för tipset killdisk fungerade och raderade allt från disken. Satte sedan i min xp skiva skapade partitioner och formaterade. XP började sen att installeras för att komma till punkten när inställningar ska sparas då hänger instalationen sig först när det är 9 minuter kvar, sedan på 3 minuter när jag har gjort om det hela en andra gång. Har inte provat en tredje gång men ska göra det imorgon, får hoppas det går slutföra installationen då.

Denna hårdisken har snart varit mer problem med än vad den har gjort nytta....

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...