Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Datorbutiken.com s*ger.


Andreas.R

Rekommendera Poster

Hur lång leveranstid ska man behöva förvänta sig egentligen?

Jag anser att tre veckor är för lång tid för varor som finns inne..

Jag vet bara att det var antagligen sista gången som jag handlade i den butiken..

 

 

 

Jag blir så trött på dom.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har handlat hos Datorbutiken.com förr och varor på lager har kommit inom några dagar.

Så här verkar nått gått snett.

 

Maila och fråga.

Hänvisa till orderbekräftelse.

Fråga när de kan leverera eller om de inte vet det hur många är i kö före mig.

Satte fart på Webhallen men jag hade beställt nått de inte hade hemma så det var ju självförvållat.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Enligt deras sajt, så ska det ta max ca 9 dagar, men det tycker jag låter mycket det också, finns flera webb-butiker som klarar leverans på max två dagar, så ring/maila och fråga/klaga och stöt på.

Som jannejanne säger, något har ju hänt...

 

 

//gästen

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, jag ringer och mailar.. Men dom hänvisar bara till förseningar på lager..

Men får se vad dom svarar på senaste mailet om vilken leveranstid jag kan förvänta mig och hur många det är före mig i kön..

Om dom nu svarar på frågan, det har hänt nån gång att dom bara struntade i att svara på mina frågor..

Jag har alltid handlat hos komplett innan, och det blir det nog även i framtiden..

Med komplett tar det oftast 2-3 dagar att få hem varorna.

Tog inte ens längre tid för nått år sedan när jag beställde en komplett dator i delar =)

 

Vart på sidan läste du att det skall ta max nio dagar?

Jag har letat men inte hittat något, står det verkligen så så har dom ju brytit en överrenskommelse och borde väl kompensera det på nått sätt?

 

 

 

/// Andreas R

_____________________________

"It´s nice to be important, but it´s more important to be nice."

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

dom 9 dagarna är den tid du har på dig att lösa ut försändelsen från posten el dyl. Varför avbeställer du inte och köper från annan leverantör när du nu är missnöjd?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag had egärna avbeställt och handlat från nån annan, men det blir både rätt mycket dyrare i detta fallet ,samt att vissa av produkterna verkar bara finnas hos datorbutiken.com.. =/

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Misstänker att dom inte har klarat av ihopslagningen av företagen och omorganisationen riktigt, ganska typiskt med olika logistikfel då.

 

 

 

//gästen

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man kan ju ha viss förståelse för det, OM dom hade talat om det innan lagd order..

Men nu fick jag ju vänta och fråga själv varför det tar så lång tid..

 

Det går rykten om att datorbutiken ligger illa till, kanske till och med konkurs..?

Bör jag börja bli orolig för mina förbetalda pengar till dom?

 

 

/// Andreas R

_____________________________

"It´s nice to be important, but it´s more important to be nice."

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick svar från datorbutiken.com

Dom kan inte svara på det just nu.

 

J*kla folk?

Funderar seriöst och ta den större kostnaden och betala frakt från olika ställen och sämre priser, sen blir det aldrig mer datorbutiken..

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Bör jag börja bli orolig för mina förbetalda pengar till dom?"

Betala aldrig i förskott, i all synnerhet inte till databutiker.

Det lärde jag mig när jag jobbade på ett stort fraktbolag för 14 år sedan.

I Göteborgtrakten var det en enda datafirma som fick sina egna leveranser mot faktura. Alla andra fick sina prylar mot postförskott. Det är ju en konkursfarlig bransch. Varor köpta i mars kan ha tappat halva inköpspriset i september.

 

Att jag inte handlat hos datorbutiken på sista tiden bero på att de har som jag uppfattar det allt färre varor i lager.

Men det är nått de alltid varit bra eller dåliga på. Hur man ser det.

Nästan helt tomt i Datorbutikens lager innan semestertider, innan Intels traditionella prissänkningar tex.

 

Har på sista tiden mest köpt från Komplett, Inet, Webhallen (GbGbutiken) men också Kylning.com och Gtek har funkat bra Och Dustin. Och shg.biz

Datorbutiken har fallit bort för de har haft tomt på lagret.

Nu verkar de ju inte en gång ha de varor som finns på "lagret."

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som Cecilia säger, ta kontakt med din bank så fort som möjligt, häng på, för i och med att en säljare går i konkurs, så upphör direkt deras ansvar, garantier och så vidare, om inte konkursförvaltaren i ett senare steg säger annat, men det är sällan det blir så.

 

 

//gästen

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Japp, gjorde det i förmiddags, så fort jag läste på deras hemsida att dom gått i konkurs..

Så nu får jag hålla tummarna att banken löser det så jag får pengar tillbaka.. otrevligt att förlora 4300:- på ådet sättet..

Det förklarar iallafall allting som dom hållt på med, otrevlig kundtjänst, leverans krångel osv..

 

Tack för tipsen iallafall!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, tyvärr så har jag ju betalt med kontokopplat mastercard..

Det låter ju inte lika troligt att jag får pengar tillbaka då..

 

Det känns ju lite surt att reglerna straffar de personer som faktiskt betalar med sina egna pengar..

Eller belönar de som "lånar" pengar på kredit beroende på hur man vrider på det..

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nån som vet hur det funkar med konkursförvaltaren, jag läste nånstans att man skall ha rätt att få ut vara som finns på lager?

 

Om man nu kan lita på datorbutikens lagersaldo, så skulle alla mina varor finnas på lager redo för pack..

 

Hur lång tid sklle det kunna ta isåfall?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder

 

Andreas.R skrev:

Nån som vet hur det funkar med konkursförvaltaren, jag läste nånstans att man skall ha rätt att få ut vara som finns på lager?

 

Om man nu kan lita på datorbutikens lagersaldo, så skulle alla mina varor finnas på lager redo för pack..

 

Hur lång tid sklle det kunna ta isåfall?

 

Inget om hur det fungerar med konkursförvaltaren, men väl hur kunder kommer att drabbas angående varor, pengar och garantier:

 

http://www.idg.se/2.1085/1.193416/datorbutikencom-i-konkurs--sa-drabbas-kunderna

 

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

 

"Man kan inte kämpa ihjäl en skugga, den dödar man med ljus."

 

- Sigfrid Siwertz.

 

[inlägget ändrat 2008-11-17 21:07:24 av Stefan Eklinder]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack, men den länken hade Cecilia redan tipsat om =)

 

 

Nu får man hålla tummarna och hoppas att det går bättre denna gången..

Har lagt två olika beställningar för att täcka upp för grejerna som nu uppenbarligen inte kommer..

Meeen, jag har lärt mig en viktig grej, har iallafall beställt grejerna på postförskott denna gången.. xD

Kjell.com och Inet.se, kjell har funkat vid tidigare beställningar, och inet har ju fått bra rekommendationer, bra med fri frakt kampanj iallafall =)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...