Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Iso fil?


CindBran

Rekommendera Poster

Hejsan!

Jag har ett stort broblem för mig själv!

Jag har Nero burning rom på datorn, men för att jag ska kunna bränna ut och sånt shit måste jag bland annat ha en ISO (imaige fil).

Men det är ju inte det på DVD-Rip filmer så att säga.

SÅ, hur gör man för att göra en ISO-fil till en DVD-Rip??????

 

Ha provat en mängd olika program för att göra ISO-filer, men inte till dvd-rip.

En polare till mig bränner och sånt, när man sätter in den i min dvd kommer filmen att startas automatiskt. Men inte när jag bränner, det blir så kallad en CD-rom, så jag måste klicka igång filmen, förstår ni?

 

Need omg. help!!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men.. "asså"... jag kanske fattar trögt men...

Vad exakt vill du göra?

Har du en "DVD-Rip" som består av mapparna VIDEO_TS och AUDIO_TS och vill göra en ISO av den? Varför?

 

Eller har du en ISO som eg. innehåller dessa mappar och du vill ha dem som en "riktig" DVD?

 

 

[inlägget ändrat 2008-11-13 22:38:47 av Mikael63]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du behöver inte ha en ISO-fil för att bränna DVD, det räcker att du väljer att du ska bränna en DVD-video (inte DVD-data) i menyn i Nero. Då finns TS_VIDEO och TS_AUDIO-katalogerna. Flytta in dina DVD-filer och lägg dom i TS_VIDEO-katalogen. Bränn. Klart.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om de svar du fått hittills inte hjälpt behöver du nog vara lite mer specifik angående vad för slags filer du ska bränna.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

DET ÄR INGEN DVDR!! DVD-rip, Vikket INTE innehåller video_TS o AUDIO_TS

 

[bild raderad 2008-11-14 22:56:25 av CindBran]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En ISO-fil är en avbildning, image. Om du använder ImgBurn > Write image file to disc, kommer du att få tillbaka det filformat som ISO-filen skapades ifrån. Det kan vara antingen filer typ MPEG-2, DivX etc, eller DVD-format (VIDEO_TS). Om det är t ex en DivX måste du klicka igång den som du säger. I så fall ska du välja Skapa din egen DVD-video i Nero > Nero Vision och bränna ut den på en DVD.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OK, nu har du sagt vad den INTE innehållar, kan du nu tala om vad det är du har?

 

DVD-rip är inget filmformat, en dvd-rip kan se ut på många olika sätt.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Precis..

Men man skulle ju även kunna säga att trådskaparen tar sin köpta originalskiva, för det förutsätter vi väl att han/hon har, och antingen stoppar in den i läsaren, som då borde starta automatiskt, eller gör en ren kopia, (som säkerhet bara om man är rädd om originalet) av den och använder kopian i spelaren...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och vad den innehåller är det ju inget som vet... Så här långt...

 

Men för att gå händelserna lite i förväg - vilka är undantagen?

 

[inlägget ändrat 2008-11-16 09:49:40 av lizardKng]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man har rätt att kopiera material utan tillåtelse från upphovsrättsinnehavaren, om förlagan är framställd med upphovsrättinnehavarens tillåtelse. Detta gäller dock bara några få exemplar för privat bruk. Det gäller heller inte t.ex. datorprogram eller hela böcker. (URL §12) Detta innebär t ex att man kan ta en "lagligt" framställd film- eller musikskiva och göra ett fåtal kopior för sig själv, familj och nära vänner, utan att begå upphovsrättsintrång.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, om trådskaparen har originalet eller om det är någon i den närmaste bekantskapskretsen spelar kanske mindre roll...

 

För inte gäller väl det någon olaglig nerladdad film?

 

OBS! - Ironi!

 

Så fort denna typ av "frågor" behandlas tar tråden en jäkla fart.. kul!

 

(Själv är jag inget helgon, det ska gudarna veta)

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...