Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Krånglande internetuppkoppling


Hate-long-passwords

Rekommendera Poster

Hate-long-passwords

Hej,

Jag är inte alls bra på datorer, men eftersom ni har hjälpt mig förr så provar jag att skriva här igen.

 

Jag får internet från en sladd i väggen som går in i en låda (router?) och därefter går en ny sladd in i min PC. Det har funkat finfint i ett halvår. Men nu helt plötsligt har problem uppstått.

 

När min PC är nystartad funkar internet som det ska. Men efter 5-15 minuter så slutar det att fungera. Detta sker varje gång. Jag är tvungen att reboota hela tiden om jag behöver internet.

 

Jag har rebootat routern flera gånger, men jag tror inte att det är den som är problemet. Internet fungerar perfekt på en annan bärbar dator, samma sladd.

 

Allt jag har gjort nyligen med min PC är att installera och avinstallera några spel, typ Gothic3, Halflife2, och Neverwinternights. Jag har också laddat hem och uppdaterat drivrutinerna till mitt grafikkort.

 

Annar har jag inte gjort så mycket med min PC, jag spelar mest spel och ser på film. Jag använder Windos XP professional.

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hate-long-passwords

Jag tror inte att det var ett virus, hade uppdaterat antivirusprogram. Jag rensar alltid cookies och temp-filer. Brandväggsinställningarna har jag inte ändrat på jättelänge.

 

Hursomhelst så blev jag tvungen att formatera skiten. Inget annat hjälpte. Men det var ju ändå dags. Tack för hjälpen jallafall

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror inte att det var ett virus, hade uppdaterat antivirusprogram.
Ett antivirusprogram hittar ju långt ifrån alla skadliga program

Här kan du läsa mina vanliga råd för en säkrare dator, men det är så klart viktigt att man använder sitt förnuft också.

http://ceblstockholm.googlepages.com/home

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...