Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Informationsfältet, bifogade filer i mail och nytt fönster?


Ky

Rekommendera Poster

Något händer i min dator!

Jag kan inte öppna vissa filer som är bifogade i mail till mig! Jag kan inte öppna nya fönster från en hemsida som använder animering, typ "bläddra i vår katalog"

Informationsfältet visar sig inte när jag vill uppdatera "Flash" t ex. eller för att köra ActiveX control som man behöver t ex för att kunna ladda över bildfiler till OnOff´s sida för framkallning av digitala foto.

 

Ända gången informationsfältet kommer upp är när jag ska administrera en hemsida via min hemdator och då står det på informationsfältets rad att den här webplatsen använder ett skripbaserat fönster för att be dig om information...

 

Hur får jag informationsfältet att visa sig? Något måste ha gjort att det blivit avaktiverat på något sätt?

Detta är jättesvårt att förklara, jag har försökt en gång innan men jag visste inte då att det heter informationsfält. Alltså, eftersom inte informationsfältet "ploppar upp" så kan jag inte gå vidare när jag behöver använda Activex control t ex!

 

Jag har jämnfört alla inställningar under internetalternativ med inställningarna på min laptop, där informationsfältet visar sig som det ska!

 

Så här står det under Läs mer om informationsfältet, men det står inget som jag har nytta av:

 

När ser jag Informationsfältet?

 

Om Internet Explorer fortfarande använder sina ursprungliga inställningar kommer du att se Informationsfältet i följande fall:

 

Om en webbplats försöker installera en ActiveX-kontroll på din dator eller köra en på ett osäkert sätt.

Om en webbplats försöker öppna ett popup-fönster.

Om en webbplats försöker hämta en fil till datorn.

Om en webbplats försöker köra aktivt innehåll på datorn.

Om säkerhetsinställningarna är lägre än rekommenderat.

Om du ansluter till en intranätwebbsida, men inte har aktiverat kontrollen av intranätadresser (mer information finns i Ändra säkerhetsinställningar för intranät).

Om du har startat Internet Explorer med inaktiva tilläggsprogram.

Om du behöver installera en uppdaterad ActiveX-kontroll eller ett tilläggsprogram.

 

[inlägget ändrat 2008-11-13 07:29:05 av Duchess]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...