Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Internet krachar


Erikrqt

Rekommendera Poster

Hej,

 

Jag har haft ett väldigt jobbigt problem ett tag nu och verkar inte kunna hitta nått fel egentligen.

 

Jag har en Netgear router och ett D-Link modem. När jag använder Utorrent så kraschar mitt internet lite nu och då, inget speciellt tidsintervall utan random. Men så fort jag stänger av det igen så fungerar internet utan att kracha.

 

Kan det bero på att D-Linken och Netgearen inte fungerar så bra tillsammans?

Någon som vet vad detta kan bero på?

 

Tack på förhand för hjälpen!

 

Mvh

Erik

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För några år sedan så var det vanligt att routrar inte kunde hantera så många samtidiga förbindelser som det blir med fildelningsprogram, utan t ex hängde sig. Så om du har en äldre router-modell så kan det vara det som är problemet.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Router: Netgear RP614
Det är väl en modell som har funnits i 5 år eller så och var väl billig då så det kan nog vara problem med den och fildelning.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, jag ska väl testa med ett nytt modem, många säger att man ska undvika D-Link också det var därför jag köpte ett Netgear router när min D-Link router pajade.

 

Är det någon modell ni tycker är bra och kan rekommendera?

 

Mvh

Erik

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har kollat runt lite efter ett modem, men det verkar inte tillverkas modem nu utan wireless connection?

 

Jag vill ju kunna koppla den till routern utan att också behöva köpa en ny router...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, jag ska väl testa med ett nytt modem
Modemet är inte inblandat i detta så vitt jag vet.

 

många säger att man ska undvika D-Link
Finns ingen anledning att undvika D-link, visserligen hade deras allra billigaste modell DI-604 mycket problem men samtidigt så hade de ju bra andra modeller.

 

Har kollat runt lite efter ett modem, men det verkar inte tillverkas modem nu utan wireless connection?

 

Jag vill ju kunna koppla den till routern utan att också behöva köpa en ny router...

Ledsen, men jag förstår inte.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo men om du kollar in Netgears utbud på modem så är de flesta gjorda för en trådlös router, jag blir ju tvungen att köpa en nu router om jag köper ett sådant.

 

Okej, jag ska in och höra på en butik imorgon och se vad de kan erbjuda.

 

Tack för hjälpen!

 

Mvh

Erik

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1. Det är routern som är problemet vid torrentnedladdningar och inte modemet så det verkar inte finnas någon anledning till att du ska köpa ett nytt modem. Det är en ny router du troligen behöver.

 

2. Ett modem bryr sig verkligen inte om huruvida routern har en trådlös funktion eller inte.

 

3. Alla routrar som har trådlös funktion har också möjlighet att ansluta datorer med kabel.

 

4. Här är ett exempel på en router utan trådlös funktion:

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=143927

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du behöver inte be om ursäkt, alla läser fel eller missförstår ibland. :thumbsup:

Men det är ju tråkigt om du köper fel pryl.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nja, jag klarar mig med en 4-5 år gammal Netgear eftersom jag inte fildelar.

 

Men läs omdömena på Prisjakt

http://www.prisjakt.nu/kategori.php?k=s31165434&o=tillv_pop_produkt_namn

D-link DI-xxx är gamla modeller så undvik dem. Om du vill ha möjlighet till svensk support så kolla upp det på företagens webbplatser.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...