Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Dx9


Dama

Rekommendera Poster

Hej alla!

 

Jag behöver lite hjälp med dx! Jag är ju inte så insatt i det hela...

1. Jag vet inte om jag redan har 9, kanske 10 eller höge / lägre, hur kollar jag upp det?

2. Jag vill gärna installera 9an, nej inte 10an, skälen är blandade, och jag vet att man bör ha 10an, (jag har vista) men jag har bestämt mig för 9an.

3. Jag laddade ner lite dx9or från olika hemsidor, men det fungerar inte riktigt, först kommer den en areement skylt, ja - inga problem, men sen kommer upp en ruta där det står

"Please type the location where you want to place the extracted files" vilken ska jag välja? Temp?

4. Och sen tillbaks till 1an, hur vet jag att den är klart installerad? Skylten bara försvinner efter installationen.

5. Hur av installerar jag 10an, om jag nu må ha den?

 

Mycket snack om ett litet problem, men hjälp vore kul ;)

 

/David M.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

DirectX 10 ingår i Vista och kan inte avinstalleras, den innehåller alla funktioner som finns i 9an. Nya versioner laddas ner från Microsoft, och då får man den senaste versionen (kommer ny version i stort sett varje månad).

http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?displaylang=sv&FamilyID=2da43d38-db71-4c1b-bc6a-9b6652cd92a3

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1) Du har med Vista så antingen DX10 eller DX10.1 (det senare ifall Service Pack 1 är installerat).

 

2) DX9-spel går alldeles utmärkt att köra under Vista. Även om DX10 är fullständigt omdesignat motför sina föregångare så är det åtminstone bakåtkompatibelt och DX9-spel körs då emulerat (eg Direct3D 9 emuleras).

 

3) Jag föreslår att enbart använda dxwebsetup.exe för då hämtas och installeras uppdateringar för datorn automatiskt – om datorn behöver uppdateras.

http://www.google.se/search?q=dxwebsetup.exe&ie=utf-8&oe=utf-8&aq=t&rls=org.mozilla:sv-SE:official&client=firefox-a

 

4) Se punkt 1. ;)

 

5) Går inte.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...