Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Bra internet sida?


nickeb94

Rekommendera Poster

Hej jag undrar hur man gör en bra internet sida, jag har gjort en som heter filmtips.tk

Nu är det så att jag vill ju att nån ska va inne på den har ni några tips? det ska va gratis!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du undrar hur du ska göra den attraktiv för besökaren och marknadsföra den eller?

 

Tyvärr finns det nog inga "knep". Det är lite beroende på sajt. Har tittat på din sida och jag finner inget innehåll som är intressant för just mig. Även om jag gillar filmer så skulle jag nog vända mig till andra recension sajter.

 

Du måste börja med att göra själva innehållet intressant. Kanske också skriva på ett annat sätt. Det känns lite som en tonåring skrivit innehållet vilket i och för sig då passar tonåringar men inga andra.

 

Vet inte men sajten känns ganska tom och det ser ut som sajten bara är en mall. Inga bilder och en irriterande banner finns också där.

 

Tänk över vem du ska vända dig till (målgrupp). Vad vill du med sajten?

 

//MVH Mindsleep

 

I am who i am, you are who you are, i respect that

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du vill få folk att lyssna på dig så tycker jag nog att andra också ska få rekommendera musik och film på din sida, skapa ett forum t.ex. eller ordna på nåt sätt så alla kan skriva in tips på länken "Filmer".

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För det första, sidan verkar ju baseras på att man ska tanka ner filmer och musik olagligt? Det är väl ingen lämlig sida att diskutera på Eforum?

Jag är inte så insatt i reglerna här, men vad säger dom om det? =)

 

Sen för det andra, jag håller med mindsleep, sidan ser ihophafsad ut..

Sidan skulle säkert kunna bli mycket bättre bara du lade ner lite mer energi på den.

 

/// Andreas R

_____________________________

"It´s nice to be important, but it´s more important to be nice."

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För det första, sidan verkar ju baseras på att man ska tanka ner filmer och musik olagligt? Det är väl ingen lämlig sida att diskutera på Eforum?

Jag är inte så insatt i reglerna här, men vad säger dom om det? =)

Illegala filmer, musik etc ska inte diskuteras i Eforum, men så länge som diskussionen håller sig till allmänna riktlinjer för webbutveckling så kan jag inte se något hinder.

 

Cecilia - Moderator

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, det är bra att veta =)

/// Andreas R

_____________________________

"It´s nice to be important, but it´s more important to be nice."

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej det är inget olagligt med min sida! Det är samma med piratebay.org Den sidan innehåller inget olagligt heller eftersom jag inte bryter några rättigheter jag bara länkar till en sida. :thumbsdown:

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej men hur gör man såna forum då? har nyss börjat med det här och ska nog ändra mycket på sidan och det är därför jag behöver så mycket tips som möjligt för att kunna göra den bra.:thumbsup:

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan ju börja med att söka på typ "Make your own free forum" eller något sånt på Google, då hittade jag iofs en bra sida för länge sen.

 

Sen kan du försöka skriva allt i samma inlägg ? XD

 

Piratebay är btw mer kriminella än maffian ? -.-

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej tack för tipset!:):thumbsup: Nej piratebays servrar innehåller inget olagligt bara torenter som gör att man kopplar upp sig till andra datorer och får delar från filer som finns på deras dator! däremot så är dom för olaglig nerladdning av film men deras sida är ej olaglig varför tror du att hollywod är så sur på dom? för att dom inte kan stänga ner deras hemsida eller stämma dom!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har ny gjort om sidan lite, skaffat ett forum mm

men behöver fler tips från er så snälla nån hjälp mig!

Ni kan ta en titt på www.filmtips.tk

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu är det väl bara att försöka göra den "populär" tipsa folk om sidan, på forum t.ex. sen får du fortsätta utveckla när folk har gett kritik o.s.v?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej:) har fixat så jag får gratis reklam nu så man bytar att man länkar åt andra sidor:thumbsup: men tack för all hjälp

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kom på en forumlek du kan ha, man tar en bild på en viss film, lägger upp på forumet, så ska medlemmarna gissa på vilken film det kan vara, så kan de kanske ligga nåt pris lr nåt i potten när man nått en viss poäng ... om det inte är bara för skojs skull ;)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det känns lite som du letar efter snabba genvägar och snabba pengar. Ser att du REDAN nu börjat försöka tjäna pengar på din hemsida via reklam.

 

Det är på tooook för tidigt. Du ska veta att de flesta populära sidor som tjänar pengar och som har tusentals besökare har för det första bra ekonomiska resurser att anställa programmerare, grafiker, marknadsförare.

 

Kan du inget av dessa yrken och försöker göra allt via färdiga lösningar så är det dömt att misslyckas innan du ens startat. Låter lite hårt men så är det.

 

Självklart har inte alla populära sidor börjat med en påse med pengar och en massa tallangfulla människor. Men åtminstone ett hum om vad som gör en hemsida lockande och att förstå marknaden är viktig.

 

Som sagt, man kan slänga upp en hemsida på minuter...men det är bortkastade minuter. Använd istället tiden till att lära dig programmera, studera marknadsföring och förstå din marknad och kundgrupp. Skriv ner mål och syfte med din hemsida. Då har du kanske en chans att få den välbesökt och även kunna tjäna en slant på den.

 

//MVH Mindsleep

 

I am who i am, you are who you are, i respect that

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nja jag känar inte pengar på hemsidan utan gör det bara för att få gratis reklam till hemsidan. men man kanske skulle ta och lära sig lite mer.

tack för tipset:):thumbsup::thumbsup::thumbsup::thumbsup::thumbsup:

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...