Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Windows 98 - Anslut till internet?


Blossing

Rekommendera Poster

Tjenare!

 

Jag har nyss installerat windows 98 på min bärbara datorn, ska använda det till olika grejer.

 

Varje gång jag startar datorn och kommer in på skrivbordet kommer det alltid upp om jag vill ringa upp till internet. Det vill jag ju inte jag vill bara stoppa in en internet sladd så är saken klart, internet!

 

Måste jag installera ett tillägg eller något?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Win 98 har man ju nästan förträngt men finns det inte under alternativet Anslutningar i Explorer? Eller Internetalternativ i Kontrollpanelen? Man kan välja "Ring aldrig upp..."?

 

[inlägget ändrat 2008-11-11 07:50:31 av 2Many2]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ursäkta jag skulle ha varit mer tydlig.

 

Jag mena det att, det kommer ju upp en ruta där det stor om jag vill ringa upp varje gång när jag startar datorn. Men då trycker ju jag bara bort det och kryssar som sagt i rutan visa inte igen.

 

När jag stoppar in internet sladden, reagerar inte datorn på att jag har kopplat in internet. Utan man kanske måste installera något nätverks tillägg eller något liknande. På min XP dator varje gång jag installerar om är det bara koppla in sladden och köra.

 

Mvh Robin

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja gör det 2Many2 och gästen föreslår. I Windows 98: Start> Inställningar> Kontrollpanelen> System> Enhetshanteraren> Nätverkskort

 

 

[inlägget ändrat 2008-11-11 14:24:10 av mbgtmari]

[inlägget ändrat 2008-11-11 14:27:56 av mbgtmari]

[inlägget ändrat 2008-11-11 14:28:45 av mbgtmari]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att konfiguera nätverkskort i windows 98 burkar vara knepigt. Men du borde ju ha ett intergrerat i moderkortet eftersom det är en bärbar...men titta i enhetshanteraren. Annars brukar det funka att ladda hem drivrutiner. Är du osäker på vad du har för moderkort så rekommenderar jag Everest Home Edition- ett gratis program som är enkelt att förstå som berättar vad du har för hårdvara osv...

 

http://www.softpedia.com/get/System/System-Info/Everest-Home-Edition.shtml

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att konfiguera nätverkskort i windows 98 burkar vara knepigt

Speciellt om man inte har tillgång till tillhörande drivrutiner, kan vara knepigt att hitta sådana också som fungerar.

Win98 har ju tyvärr inte så många drivrutiner i sig, som standard.

 

 

 

//gästen

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...