Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Binära tal problem


Taidoasu

Rekommendera Poster

Hejsan!

 

Jag har fått i uppgift att dekryptera binära tal (9-bitars i detta fallet) och för tillfället är jag helt vilse.

 

Hur jag dekrypterar text och sådant vet jag redan, så den biten slipper ni hjälpa mig med. Men hur sjutton kan jag få en array (t.ex.. Vet inte om det finns bättre lösningar på det) att lagra en massa binära tal som ligger på rad efter varandra? Lämpligt vore om det fanns något sätt att få det första talet till det 9:one (med andra ord 0010101010101... , där de feta är de som hamnar i den första arrayen.) och sedan så lagras de nästkommande nio siffrorna i en annan array.

 

Är detta möjligt att genomföra? Eller finns det betydligt lättare sätt som jag borde använda mig av? Värt att nämna är att min lärare nämde något om att det fanns inbyggda funktioner för det här i Java, men för att känna lite på språket så skulle vi inte använda oss av dessa. Vet inte vilka han menade då dock.

 

Aja, ursäkta om allting är jätte rörigt utav det jag försöker beskriva. Men jag hoppas det mesta framgår tydligt nog ändå. Tack så jätte mycket på förhand!

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 months later...

Tips!

 

char[] myArray1 ={'1','0','1','0'};

char[] myArray2 = "10101".toCharArray();

char[][] myArray3 = {myArray1, myArray2};

 

...och så lite loppar på detta

(Läs boken, inte fuska på nätet!)

 

;-)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...