Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

tja lite hjälp :S


fast_track

Rekommendera Poster

tja

 

jag gör frågan kort här. Är det så stor skilnad på XFX GeForce 9800GTX+ 512MB BLACK och gtx 280 xxx vad är bäst för 9800 har högre klock

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

GTX 280 är betydligt snabbare i många spel än 9800GTX helt olika grafikprocessorer.

Men snabbast idag är nog i de flesta fall 4870X2 / alternativt 2 st 4870 i CF

något långsammare, i många spel endast obetydligt långsammare än 4870 i CF är 2 st 4850 i CF

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad ska du ha grafikkortet till, tunga spel?

Men av de två korten du skrev om så är det ganska stor skillnad mellan 9800 och gtx280. Sen är det kanske bara jag, men jag tycker priset på gtx280 är lite väl saftigt. Har du inte jättehöga krav så tycker jag du ska satsa på ett/två billigare kort. Ett vanligt HD 4870 kommer du långt med!

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 veckor senare...

men om jag nu ska ha en ati ska jag då ha en asus eventuellt asus top

:S

fick reda på också att gtx 290 kommer ska jag vänta :S

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Egentligen spelar det väl ingen rol omm det är ett Asus eller sapphire mfl. Det enda jag har sett är att folk har klagat på fläkten (PCS) på korten som powercolor gör. GTX 290 är det ingen idé att jag spekulerar om, men med tanke på vad 280 kostar lär priset bli extremt.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad jag har hört kommer gtx 290 att bli billigare för det kostar 200$ att

tillvärka kortet!?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns ju inte så mycket information om det, det är väl klart att det kan bli billigare, men jag tvivlar på 200$. Ett grafikkort i den klassen för under 2000 kr finns tyvärr inte än :(

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...