Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Problem med upplösning med ny TFT skärm


pminus

Rekommendera Poster

Hej!

 

Köpte en LG W2241S för en vecka sedan, då jag tröttnat på att CRT-skärmen tog för stor plats på skrivbordet. Men lyckas inte köra den högsta upplösning (1680*1050) som den nya skrämen klara, utan då blir bland annat texten suddig. Har grafikkort Geforce4 TI4200 128Mb (AGP8x), enligt nvidias hemsida har jag den senast drivrutinen 45.23 (2003). Enligt specen så skall grafikkortet klara ännu högre upplösning än detta. Även den senaste drivrutinen för LG skärmen är nedladdad. Har provat LG skärmen med en annan dator och då fungerade det utmärkt(samma VGA kabel användes). Provade även DVI utgången på grafikkortet via en adapter (DVI-VGA) till skärmen utan något bra resultat.

Någon som har någon idé vad som kan vara fel?

Eller blir jag tvungen att köpa ett nytt grafikkort?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

WOW!!!!

Du det blev skillnad!!!

 

Men nu återstår frågan, varför fick jag svaret att jag hade senaste drivrutinerna när jag körde nvidias test?

 

Skit samma nu fungerar det klockrent!

 

TACK!!!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ja, det kan man fråga sig. 45.23 är visserligen den första av deras drivrutiner som faktiskt fungerar bra men en hel del har hänt sedan dessa.

 

 

/T

 

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...