Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Office 97/2000/XP Trial


Fr3ak0ut

Rekommendera Poster

Tjena!

 

Får inte min uppgradering av Office 2003 att fungera på Vista, säger att jag behöver Office 97, 2000 eller XP först så undrar om någon vet om dessa finns att ladda ned gratis trial till så man eventuellt kan installera 2003 uppgraderingen efter att installerat ett av dessa?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det fungerar på XP och där har jag inget annat Office paket så måste vara så att det inte fungerar på Vista helt enkelt...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det brukar väl vara så att det måste finnas någon fungerande version först, för att en uppgradering ska kunna fungera?

Vad har man annars en uppgradering till?

Annars kallas det för en fullinstallation.

 

Men jag är inte så hemma på Vista, och har aldrig installerat Office 2003 på en Vista, så jag vet inte hur det fungerar, men visst ska det fungera, vore konstigt annars, om Microsoft skulle ha låst den möjligheten?

 

 

 

//gästen

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Undviker själv seanste varianten av mjukvara/OS, är ofta buggig.

Det finns ju skäl för servicepacks....

Kanske finns skäl för det, men Office 2003 har ju flera år på nacken, och är stabil, så den är riskfri att använda, men jag har ingen erfarenhet av den i Vista, men däremot till XP så fungerar det hur bra som helst.

 

 

 

//gästen

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men alltså jag har ingen tidigare version på någon av XP burkarna jag installerade det på utan problem, det är det som är det kluriga...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har testat nu att lägga in Office 2003 Pro på en Vista-installation som det inte har funnits något på innan.

 

Fick inte någon sådan fråga som du har fått, har alltså inte lagt in någon uppgradering, eftersom det inte är en sådan skiva, det enda jag var tvungen att göra var att skriva in produktnyckeln i början, sedan var det bara att lägga in det jag ville.

 

Jag undrar därför om det verkligen är en fullversions-skiva av office 2003 som du har, så det inte är en ren uppgraderings-version, eller någon annan version?

 

Vad står det på skivan för något?

 

 

 

//gästen

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låter märkligt, borde inte fungera?

Men som Cecilia säger då har du haft tur gällande XP.

 

Gällande Vista, så kanske den fungerar som den ska, alltså att du måste ha en fungerande version sedan tidigare, eftersom du då tydligen har en uppgraderings-version av Office 2003.

 

Har inget bättre svar för tillfället.

Kanske kan vara läge att ringa Microsoft support, dom borde kunna hjälpa dig.

 

 

 

 

//gästen

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kostar tydligen pengar för support 600 spänn eller ngt? Kommer ingenstans, någon som kan ge mig ett telefonnummer, länk eller email kanske?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo jag har provat det och det skulle fungera utmärkt om det inte var så att man använder Office 2003 i skolan liksom och då vill att det ska vara identiskt. Men annars skulle jag inte tveka ;)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Via CSN/Mecenat så går det kanske att köpa MS Office till rabatterat pris. Annars så är det:

Microsoft Office Hem- och Studentutgåva 2007 Sve från 866 kronor enligt Prisjakt

http://www.prisjakt.nu/kategori.php?l=s31096571&o=produkt_pris_inkmoms

Fast Office 2007 är ju inte likt 2003 tyvärr, det finns även 2003 att köpa enligt ovanstående länk men den är dyrare. Det går kanske att få tag på en äldre version billigt på blocket.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehe kör redan 2007 men vill ha 2003 bara för skolan kör det. Alltså bara kompalibiteten jag är ute efter... Visst man kan spara som .doc dokument för 2003, ändå enklare och köra samma version så man slipper tänka på detta...

 

Sen har jag alltid CSN-vilket jag är medveten om ;)

 

Ganska roligt att 2003 kostar mer än 2007, precis som XP kostar 400 spänn mer än Vista Home Premium (32-bit) på komplett t.ex.

 

Är det för att de inte längre görs och är unika eller något som de blir dyrare?

 

 

 

 

[inlägget ändrat 2008-11-11 17:26:12 av Fr3ak0ut]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det för att de inte längre görs och är unika eller något som de blir dyrare?
Det går kanske inte att köpa nya från Microsoft och då kan affärerna sälja de gamla dyrare för det är i alla fall några som vill ha de gamla versionerna.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du kollat att du inte har nå'n annan MS produkt på XP-burken där uppgraderingen funkade? I ett skede var MS rätt frikostiga med uppgraderingskraven, det räckte t.ex. att ha nå'n gammal version av Works för att man skulle vara berättigad till en uppgradering till Office. Jag känner också till maskiner som köpts med Word förinstallerat och även där har man kunnat få en uppgradering till hela Office-paketet.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...