Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Är Windows Brandväg Bra


Tix

Rekommendera Poster

Hej

Min fråga Om Windows Brandvägg I XP och Vista

Är den den tillräkligt bra som skydd.

Eller behövs en extra Brandvägg.

:thumbsup:

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I korthet kan man säga såhär...

 

Dom räcker nog om du inte är så noga med att ha koll på vad dina program i datorn vill skicka iväg/ha kontakt med för något ute på internet egen hand.

 

Vill du däremot ha full koll på dina program och dator, så bör du ha en separat brandvägg.

 

 

 

//gästen

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

japp, den blockerar inte häller trafik ut från din dator, bara från internet till din dator, så har du redan virus så kan dem skicka eventuellt viktiva filer från din dator till folk som inte ska ha dem, så som företags information mm. men har du en dator som en vanluig andvändare, så duger den rätt bra, visst finns det bättre, men antingen kostar dem penger, och så tar dem mera prestanda från dator, windows brandvägg + en router med brandwägg borde räcka ganska långt...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har inte märkt att gratis PC Tools Firewall, som jag använder, skulle lägga beslag på nämnvärt med resurser i datorn.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

visst finns det bättre, men antingen kostar dem penger, och så tar dem mera prestanda från dator,

Finns freeware-brandväggar som inte drar speciellt mycket resurser.

Enkelt att hitta genom att googla sig fram.

 

 

 

//gästen

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack rör tipset nu har ja instalera PC Tols.

Och den funka bra och den var inte större

än 6,67 MB. Men jag har stängt av Windows brandvägg

och det är inte fel?

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men jag har stängt av Windows brandvägg

och det är inte fel?

Om PC Tools är den som Cecilia pratar om, så kan du ha windows inbyggda avaktiverad, ja.

 

 

 

//gästen

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om PC Tools är den som Cecilia pratar om, så kan du ha windows inbyggda avaktiverad, ja.
Inte bara kan, utan ska, eftersom man bara ska ha en brandvägg igång. Däremot så är det ju svårt för oss att veta att det verkligen är brandväggen från PC Tools du har installerat eftersom PC Tools är ett företag med många produkter.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...