Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Spotify - inbjudan önskas!


DaddyX

Rekommendera Poster

Skulle vilja testa Spotify. Någon som har en inbjudan? Skulle bli jätteglad om jag fick en inbjudan!

 

polymail (at) gmail (dot) com

 

[inlägget ändrat 2008-11-07 14:11:59 av DaddyX]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pontus Jeppsson

Spotify-inbjudningar är hett eftertraktade. Själv frågade jag typ alla på mitt jobb och i min bekantskapskrets efter en inbjudan, när det inte gick plockade jag fram plånboken och pröjsade för premium-tjänsten.

 

Och jag är helnöjd. Jag tycker att tjänsten är så bra att det lätt är värt 99 spänn i månaden!

 

(Och nej, de inbjudningar jag fick när jag betalade har jag inte kvar längre... ;))

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spotify-inbjudningar är hett eftertraktade.

Well, jag har polarens mailadress här, han är Sales man. på Spotify. Vad erbjuder ni i utbyte för denna

(självklart får ni inte detta, jag förstår inte hypen)

 

F.ö satt han tidigare på Spray som på sin tid var lika hajpad och sedan ganska snabbt blasé, han tycks gilla detta sätt att vara populär =)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har inte heller förstått vad som är så hett med Spotify.

 

I längden kommer det knappast ändå att vara gratis.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den här polaren satt även i början med något som kallades Torget. Få kommer ihåg detta idag, men även den grejen var super-hajp. Ibland undrar jag om det inte är han som över-jobbar alla dessa grejer. Personligen dissar jag honom hela tiden eftersom jag ogillar allt som via hajp försöker få människor att överge sina besparingar. Go torrents, go torrents and once again - GO TORRENTS.

Fritt, gratis och fritt igen - RULES! För er som vill ha betalt för era verk - gör det enklare för dem ni vill sälja till....

 

 

 

 

[inlägget ändrat 2008-11-08 00:39:12 av Anjuna Moon]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Torget - Jag kommer ihåg det. Det var nog min första kontakt med en operatörskapad community. Det var när jag flyttade från universitetets skyddade miljö till det privata livets osäkerheter.

 

Det finns väl ingen del av världen där "gratis" har så negativ innebörd som på "nätet"?

 

Jag menar, allt som marknadsförs som "gratis" är ju fel på nåt vis? Har man internet hemma är ju internet redan, ja, gratis. Eller har jag missat nåt?

 

Skulle vilja dra upp en gammal klyscha som jag tror håller än i dag - Content is King! Sen får det vara gratis eller inte.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För er som vill ha betalt för era verk - gör det enklare för dem ni vill sälja till....

 

Det här har jag alltid använt i argumentationer där jag berättar att jag gladeligen laddar ner hela diskografier som kan vara flera GB stora. Jag kommer naturligtvis aldrog att lyssna på allt detta. Jag är intresserad av gruppen och vill försäkra mig om möjligheten att lyssna vidare om jag tycker de är bra.

 

Ska jag då köpa alla låtar för 10:- styck? Räkna ut vad det kostar om jag gillar t ex Elvis, Beatles, Bruce Springsteen och Michael Jackson? Helt ohållbart.

 

Det jag vill göra är att se till att jag kan lyssna på den musiken när jag själv vill. Men det mesta kanske jag aldrig kommer att lyssna på.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det här har jag alltid använt i argumentationer där jag berättar att jag gladeligen laddar ner hela diskografie

Det är ingen tom argumentation heller. Om jag mitt i fel tid på dygnet får ett sug av att lyssna på en viss låt eller se en viss film, skall jag då behöva vänta tills affärerna öppnar ett halvt dygn senare? Skall jag behöva registrera mig själv och mina kontokortsnummer på en betalsajt, vänta på bekräftelser och what have you? Varför skulle jag någonsin vilja göra det när jag kan klicka på en länk och få allting på ett par minuter?

 

Nä, tåget har gått för alla dessa branschers säljavdelningar och det enda de kan göra nu är att försöka bygga någonting annat som ger det mervärde som vi kanske skulle vara villiga att betala för. Men det skall mycket till att matcha den tillgänglighet som framförallt torrents erbjuder.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle vilja införa begreppet "tillfällighetslyssning" som inköpsparameter.

 

Viss musik vet jag att jag kommer att lyssna på om och om igen, hundra eller tusen gånger.

 

Men ser jag på mitt illegala musikarkiv är det mest sånt jag själv "vill kunna lysnna på när jag så vill". Och då antagligen bara en gång eller så.

 

Det jag vill är egentligen inte att ladda ner musikn, det är snarare att försäkra mig om möjligheten att lyssna på musiken när jag så vill. Jag vill förståss kunna indexera musiken och så. Men ladda ner den är inte nödvändigt så länge jag kan lita på att kunna lyssna på den när jag så vill.

 

Köpa för nåt annat än oändligt antal spelningar går förstås inte i dag.

[inlägget ändrat 2008-11-08 01:22:26 av lizardKng]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Första intrycken är rätt fantastiska!

 

Att bläddra runt i arkivet är lika snabbt som att bläddra runt bland det jag har nerladdat. Snabbt och smidigt att skapa spellistor och att sedan lägga till saker man hittar. Det är nästan så jag tror jag är lurad, på nåt vis :)

 

Ljudet och utbudet är nog det som imponerar mest så långt!

 

Finns det någon "EQ" av nåt slag? Eller det kanske är nåt man ska fixa på sin egen maskin?

=> Fixade det med egna inställningar.

 

Blir mer och mer förbluffad.

 

Hur kan det gå så snabbt att börja spela en låt? Jag hinner knappt klicka på en låt så börjar den spela.

 

[inlägget ändrat 2009-01-23 19:38:46 av lizardKng]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...