Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Sidor laddas inte i webläsaren!


Alictrav

Rekommendera Poster

Strul har uppstått...

Jag installerade 7 stycken valfria uppdateringar idag till Vista och plötsligt, efter detta, kan jag bara surfa någon minut i Explorer eller Firefox, sedan laddas inte sidorna. Det bara står att webläsaren väntar, och så är den vit.

Problemet är att jag inte vet om detta verkligen beror på uppdateringarna. Finns det någon inställning i webläsarna (Firefox eller Explorer) som man kan kolla vad gäller problemet i fråga? Ingen proxy har iallafall aktiverats.

 

Vad skulle det hela annars kunna bero på? Jag sitter just nu och skriver vid min stationära dator som använder samma router som den laptop som det här inträffade på och här funkar allt perfekt.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan ju avinstallera uppdateringar och du kan göra en systemåterställning i felsäkert läge till innan uppdateringarna för att se om det beror på dem.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack. Jo, det där är naturligtvis självklart men nu har jag faktiskt lyckats sitta vid datorn 15 minuter och surfa utan att något har hänt. Vi får se om det håller i sig.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, där var det allt kört igen! :-(

Alltså, för att sammanfatta så är problemet följande: Jag kan, efter omstart, surfa ett par minuter i IE eller Firefox, därefter slutar sidorna att laddas, d.v.s. det står bara "Väntar på..." där nere och så händer inget mer. Det verkar alltså som om sidan man skall surfa på hittas men sedan upphör kommunikationen med denna sida och webbläsaren. Vad kan alltså ha hänt?

Problemet nu är att jag har upptäckt att dessa senaste uppdateringar var till Microsoft Office och inte några Vista-uppdateringar! Dessa kan väl knappast inverka på webbläsaren?

Jag skulle gärna köra en systemåterställning men om jag gör det så måste jag ju återigen installera Adobe CS4 och det tog LÅÅÅNG tid och var riktigt jobbigt, så om det finns någon annan tänkbar förklaring så vill jag gärna höra denna först. Jag har senaste Firefox och Vistas brandvägg.

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förlåt, men du kanske kan föra över ett av antispionprogrammen från datorn du sitter på nu. Eller om du hinner besöka någon av sidorna innan det slutar fungera.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mirakulöst nog har jag faktiskt kunnat surfa utan problem i en timme nu! Kanske bara var något tillfälligt. Datorer styrs ju av kaosteori... :-)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...