Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Problem med datorn.

Killa_Kan

Recommended Posts

Hejsan. Min datorn har under en viss tid krånglat. Och jag är inte världens största datorfantast så jag kan ganska lite om datorer rent allmänt. Men laptopen har iaf börjat krångla.

Den låter jättekonstigt men bara ibland. Tror ljudet kommer från fläkten. Sen är det värsta problemet att datorn har en förmåga av att stänga av sig själv. Verkar vara när jag överbelastar den med program eller så. När jag spelat ett spel på den ett tag så stänger den av sig bara. Och så när man försöker starta den igen så tänger den av sig själv så man måste låta den "vila" i sådär 10 min innan man kan sätta igång den igen.

Först tänkte jag att det var fel på fläkten eftersom det är där ljudet kommer ifrån. Och att datorn då blir överhettad. För han kan bli jäkla varm ibland. Men sen såg jag när jag spelade "Spore", ett par missfärgde fyrkanter mitt på skärmen. Och då tänkte jag att jag har bränt bort grafikkortet eller nåt sånt. men det är inga grafikproblem annars.

Så detta är vad det är och mina funderingar runt det. Någon hjälp över huvud taget är högt uppskattad.

Tack på förhand, Killa_Kan

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...