Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Black screen?!

andersson31

Recommended Posts

Tjenna !

Ja har en annan dator än den jag skriver på just nu, har använt den i ca 1 månad och har alltid fungerat perfekt.

Jag satt och spela, skulle ta en paus och stängde av datorn så länge sedan när jag startar den kommer de upp "windows xp" och tre prickar som går frammåt som alltid när xp startas. sen ska jag igentligen komma till inloggnigen men där blir skärmen svart med ett blinkade litet sträck högst upp i vänstra hörnet.

Någon som kan hjälpa mig? vad är fel?

Datorn har stått på i ca 8 timmar innan ja stängde av den vilket ja inte tror är något problem eftersom ja hade igång den ständigt de 3 första dagarna.

Mvh Andersson

Kan bero på någon inställning eller uppdatering som gått snett.

Prova att trycka F8 precis innan Windows loggan kommer upp. Det kan krävas lite timeing för att träffa rätt. Du kommer att få upp en meny där du kan välja hur Windows ska starta. Välj "Senaste fungerande konfiguration" i menyn. Windows kommer att startas med de inställningar som var senast den kunde starta och förhoppningsvis går det vägen.

[inlägget ändrat 2008-11-06 15:41:07 av gip]

brukar hända mig när datorn går ner i viloläge och jag har ändrat systemkonfiguration, t.ex. ryckt ett usb-minne. Datorn stannar vid uppstart med ett blinkande sträck...

Hej, Jag har Vista och det har hänt mej ett par gånger och om jag plockar bort usb-hub och andra usb kopplingar till datorn och startar om så fungerar det perfekt igen.

Bara att koppla in usb-grejerna igen när allt är uppstartat. Brukar inte hända direkt när jag startar om igen nästa gång utan det verkar bara hända ibland.

Hoppas det hjälper!

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...