Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Problem med D-link 524UP & USB skrivare


jimmyc

Rekommendera Poster

Hej,

 

jag skaffade mig en D-link 524UP för att den har även skrivarserver i sig men jag lyckas inte lägga till skrivaren på någon av datorerna, jag kan se skrivaren i D-link:en men inte hitta den.

Skrivaren är en HP Laserjet 1200

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag kan inte hitta det någonstans men HP har ju en egen skrivarserver till just denna skrivaren och dom borde väl jobba med samma protokoll eller?

 

Edit: om den nu inte stödjer lpr så borde jag väl inte kunna se vilken status skrivaren har i D-linken?

[inlägget ändrat 2008-11-05 20:08:41 av jimmyc]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jo, från routern ser du skrivaren oavsett det är lpr eller gdi men enligt routermanualen krävs det lpr, därför jag föreslår att du ska kolla med HP om dom ev har nån drivrutin som kan lösa problemet

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 months later...

Nu får jag liva upp den här tråden igen med ett nytt problem som dykt upp.

 

2 datorer med Vista, jag hittar och kan lägga till skrivaren & skriva ut en testsida men sen är det kört, kan inte skriva ut flera testsidor eller någonting ifrån nåt annat program, får inte heller upp några felmeddelande eller liknande.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag provat med 2 andra datorer, en med XP & en med WinServer2003 och då funkar det så felet verkar vara med Vista, tänkte prova med en annan drivrutin t.ex HP Universal Print Driver

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Har provat med PCL5 & PCL6 drivrutin och det funkar inte heller med Vista-datorerna.

Har fått reda på att denna skrivaren är ett litet problembarn, finns det nåt annat man kan göra för att få den att funka?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hoppar in i tråden..

Funkar det från Vista-burkarna om du ansluter till skrivaren direkt via USB?

 

(inte för att jag har nån bra lösning isåfall men...)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, bara att skriva ut en testsida sen är det stopp så det är inte D-linken som är problemet utan skrivarens kompabilitet med Vista,

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom HP säger sig ha stöd för Vista till den skrivaren så kanske det är enklast att kontakta dess support?

 

Finns ju en "instant chat"

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...