Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Jag blir så trött...


2Many2

Rekommendera Poster

var nog för yrvaken när jag skulle kolla min hotmail i morse (windows live), poppade upp en liten "uppdatering" som jag trött kryssade i... vilket renderade mig det fulaste gränssnitt till hotmail jag sett på åratal :)

 

Jag vill ha mitt gamla tillbaka, jag vill ha knappen för "kolla om jag fått ny post", jag vill inte ha en knapp för att skriva ut när jag inte ens har nån skrivare installerad, jag vill sluta vara så förb-e morgontrött att jag går på Microsofts finter....

 

... men mest av allt vill jag ha det gamla utseendet tillbaka :)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

du är inte ensam, det är microsoft som bytt stil på sina live tjänster, exempel så finns det ett nytt messenger, och det liknar den nya stilen i hotmail. jag vet allvarligt inte om det går att få tillbaka det, testa tryck på "växla till klassiskt läge" ( eller något liknande ) kanske ser det bättre ut då, annars kanske det är kört, för vi andvändare är ju "offer" inför microsoft och dem kan göra vad dem vill...:thumbsdown:

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

fanns ingen option för att växla till nånting och jag blir ganska trött i ögat på Pyttemjuk... grafisk design ala Sovjet på 60-talet må tilltala dom men det tilltalar inte mig

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

aha... nu har jag listat ut att funktionen tömma borttagna mail lgömmer sig under etiketten "Tom"... symboliskt för deras utvecklare tycker jag iofs

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

symboliskt för deras utvecklare tycker jag iofs

Vad har detta med MS utvecklare att göra? Till att börja med skriver inte utvecklare copy, dessutom sker väldigt ofta all copy-framtagning av underleverantörer. Så det är troligtvis inte ens MS som är ansvariga för detta lilla stavfel, utan den konsult som utfört den.

 

F.ö är design en smaksak och ingen kan tillfredsställa alla med en gemensam design. Det vore kanske trevligt för vissa om leverantörer av stora webbtjänster kunde börja erbjuda alternativa "skins" och även ge möjlighet för allmänheten att skapa sina egna ditos. Men i slutändan är det ändå funktionaliteten, användbarheten och användarvänligheten som är viktigast.

 

Jag bryr mig lika lite om designen på mailtjänster som jag bryr mig om utseendet på en mobiltelefon. Jag lägger hellre min dyrbara tid och energi på att hitta något som ger mig de tjänster och funktioner jag vill ha, på ett sätt som fungerar för mina behov.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kalla det vad du vill, jag avreagerar mig. På forumet för detta. Och att tvinga på folk ett gränssnitt som inte är korrekturläst och med mindre funktionalitet än föregående irriterar mig, sic. Att inte ge möjlighet att byta tillbaka till föregående utseende likaså. Och vad jag väljer att lägga min dyrbara tid på är faktiskt min ensak, och för mig går design och funktion hand i hand

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och vad jag väljer att lägga min dyrbara tid på är faktiskt min ensak,

Har jag bett dig göra något annat? Jag anmärkte på att din kritik (och därmed din avreagering) var felriktad i mina ögon och fortsatte med en motpol på hur jag själv ser på saken. Tål du inte kritik på dina åsikter så håll dem för dig själv, oavsett vad delforumet är döpt till.

 

[inlägget ändrat 2008-11-05 18:57:02 av Anjuna Moon]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade jag inte tålt mothugg hade jag inte skrivit nåt :) Antar att samma gäller för dig? Och självklart är MS ansvariga för vad dom släpper ifrån sig som produkt, underleverantörer eller inte, och imho var detta två steg tillbaka. Ok så?

 

Så där är vi, jag anser att min kritik är befogad, du gör det inte... så upp till dig om du vill slösa "dyrbar" tid på att bemöta mig eller inte ;)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2Many2, jag har också fått det förfulade utseendet på min hotmail och det utan att jag tryckt på någon uppdateringsknapp. När jag hade loggat in på min hotmail möttes jag av en ny sida som meddelade att utseende och funktioner i Windows Live hade förändrats p g a vad folk svarat i en tidigare enkät. Den enkäten hade även jag besvarat och påpekat hur nöjd jag var med det dåvarande färgvalet, funktionaliteten - ja i stort sett allt. (Har haft min Hotmail sen 90-talet.) Vare sig man vill eller inte har man alltså fått detta färglösa oöverskådliga elände.

 

Jag kan inte tänka mig att någon enda hotmail- och messengeranvändare uppskattar detta vidriga gränssnitt så man får hoppas att många skriver och klagar. Själv funderar jag på att ändra min Eforummailadress till min Yahooadress i stället. Yahoo är fortfarande snyggt och enkelt att manövrera i. Faktum är att jag drar mig för att kolla min hotmail p g a att den ser ut som den gör nu.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var tvungen att logga in och kolla hur min hotmail ser ut idag, använder den så sällan.

Möts av ett fönster där där det står att en del förbättringar är gjorda, och i detta fönster finns det en liten ruta som jag kan klicka i om jag inte vill se detta fönster igen, bockar inte i denna ruta, men fortsätter genom att klicka på knappen fortsätt, och den "nya" versionen på hotmail kommer fram.

Kanske inte den snyggaste design jag sett, men funktionen tycker jag är lite viktigare dock.

 

Men ser också att jag fått ett litet mail från Microsoft, daterat 2008-09-18 kl 12:24, där det framgår att dessa förändrar ska göra och kommer.

 

[log]

Snabbare än aldrig förr.* Det kommer att gå upp till 70 % snabbare att att logga in och se mejl.

 

Enklare, stilrenare design. Vi har kombinerat den klassiska och de fullständiga versionerna av Windows Live™ Hotmail®, så att du får tillgång till allt som Hotmail har att erbjuda.

 

Gör dina mejl mer personliga. Nya teman och färger ger dig möjlighet att designa utseesndet på din Inkorg Så att din personlighet verkligen syns.

 

Lättare att hitta dina kontakter. När du börjar skriva mejladressen i raden "Till" får du förslag på kontakter som bäst matchar det du skrivit.

 

Coola grejer är på gång. Vi har ännu mer fantastiska uppdateringar till Hotmail som du kan se fram emot. Vad sägs om obegränsad lagring, möjligheten att skicka sms direkt från Hotmail och nya kalenderfunktioner som gör det lättare för dig att dela din kalender med familj och vänner?

[/log]

 

Så du bör också ha fått detta mail, där det som sagt framfår att dessa ändringar ska komma.

 

 

 

//gästen

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

mkt möjligt att jag fått :) Och jag gillar det likförbaskat inte Þ

 

Upptäckte nu att jag fått ytterligare en "finess"... oavsett om jag klickar "inte skräppost" så försvinner det mailet för gott... underbart. Och nej, det ligger inte heller i mappen Skräppost. Får se om det går att stänga av funktionen och be vederbörande skicka om.

 

"Snabbare än aldrig förr", fort men fel då :)

 

Ibland förväxlar man utveckling med framsteg...

 

[inlägget ändrat 2008-11-06 07:02:05 av 2Many2]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

| tranquility |

Offer och offer, MS har inte tvingar dig att använda deras tjänster. På en marknad där det finns flera förtag/tjänster står det konsumenten fritt att välja den produkt/tjänst som h*n vill.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Helt riktigt... och det står naturligtvis konsumenten fritt att ha synpunkter på produkten också, vilket jag tillät mig friheten att ha :) Ser på diverse ms-forum att jag inte är direkt ensam om saken. Och MS Support påstår sig nu försöka lista ut varför filtret för skräppost lever ett eget liv, we'll see ;)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...