Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

NT4 instaation stannar


arsson

Rekommendera Poster

Installerar NT4 workstation på en gammal dator. PII 200Mhz 32 MB ram 3 gig HD

Alt går bra tills jag Kryssar i vilka komponenter jag vill installera och sen kommer rutan upp för att välja om jag vill installera nätverks kort, modem. Och då händer ingenting. Den hänger sig.

 

Har tagit ur nätverkkortet men det hjälpte inte.

 

Någon som har någon ide?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej det har jag inte. Först är det 3 disketter och sen CD-RW som jag har bränt om 2 gånger. Men ska testa NT4 server och se om det går.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm.. Nt4... Det var länge sedan man sysslade med den..

 

Men jag kommer i håg att det var något knäl med viss version av Intelchipset.. Det hittar jag dock inget om just nu, däremot så har NT4 en begränsning i hur stor du kan göra boot/system-partitionen..

 

Jepp! Hittade info om det..

se:

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;224526

 

Kolla även i de länkar som finns under "references"

 

Hinner inte mer nu, men återkom om inte den artikeln leder dej vidare!

 

 

/Thomas

Lessnat på att rensa datorn från smittor osv.? Lägg då lite mer tid på att installera datorn via http://www.winguider.se, så kan du sedan använda din tid vid datorn till att faktiskt använda datorn! Inte till att rensa & installera om!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Staffan i Uppsala

Du skriver att du använder en CD-RW, som du dessutom bränt om två gånger utan att lyckas installera NT? Vad sägs om att använda originalmediat i stället? För du har väl originalet sparat på säker plats? ;)

 

/Staffan

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tackar för tipset Thomas. Men det är en 3 GB disk som jag delat på hälften, Provade både Fat och NTFS men ingen skillnad.

 

Provade att stoppa i NT server cd och och fortsatte installationen utan problem. Dock så krånglar det att installera nätverkskortet Det är ett Intel 100B. Det finns med i listan men det blir ändå felmedelande sen att det inte hittat korrekt.

 

Har provat drivrutinerna på Intels sida men det funkar inte eller.

 

Men ska prova att installera SP6 och se om det hjälper. Och sen prova att installera NT server i stället för den CD verkar funka bättre.

 

Finns det någon typ enhetshanterare i NT?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men ska prova att installera SP6 och se om det hjälper

Service Pack 6 ska alltid installeras efter en installations såhär, och ska alltid installeras/ominstalleras efter en ändring/uppdatering av någon komponent.

 

 

//gästen

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

SVAR: NT4 instaation stannar

 

 

Men ska prova att installera SP6 och se om det hjälper

 

Service Pack 6 ska alltid installeras efter en installations såhär, och ska alltid installeras/ominstalleras efter en ändring/uppdatering av någon komponent.

 

 

//gästen

 

Hade tänkt installera SP6 så fort jag fick i gång nätverkskortet. Tack för tipset

 

Men hittar inte drivrutiner till NT. Läser här http://support.intel.com/support/network/adapter/pro100/pro100b/sb/cs-008433.htm Att det ska ligga i Location of Driver: \NT\E100BNT.SY_ (NDIS 4.0 compressed)

\OEMSETUP.INF

 

Men finns ju inga drivrutiner att ladda ner bara verktyg. Jo hitta nu efter mera googlande

 

[inlägget ändrat 2008-11-05 20:07:30 av arsson]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...